Samsung wasmachine kapot + de slechte service van HAS/E-care

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

Bericht door T.E. Leurs » 20 dec 2010 15:47

5 november 2010 ging mijn Samsung wasmachine van net eenjaar oud kapot.
Op 8 november is er een monteur geweest voor reparatie en heeft de regel unit vervangen.
Echter, bij de eerstvolgende wasbeurt brandde deze weer door.
11 november is daar een monteur voor langsgeweest.
Vervolgens duurt het een week voordat het onderdeel binnen is
en nog eens bijna een week voordat er weer een monteur van HAS/E-care langs zal komen.
Deze kwam niet omdat: "De onderdelen niet zijn afgeleverd aan de monteur en de bestelde motor kwijt is".
Nieuwe motor bestellen dus. Mij niet op tijd terugbellen, dus zelf weer bellen:
"De motor is al 2 dagen binnen". Afspraak maken: Dat word dan woensdag 8 december inmiddels.
Gevraagd om een monteur in de middag en graag minimaal een half uur tevoren te bellen, zodat er iemand naar huis komt.
8 december: 11 uur gaat de telefoon. "Ik sta bij uw woning, maar er is niemand thuis."
Vervolgens gebeld met E-care/HAS: uiteindelijk een voorstel gekregen voor een omruiling.
Het is inmiddels 20 december en ik heb nog steeds geen datum voor wanneer de machine word omgeruild.

Zulke buitengewoon slechte service verwacht ik dus niet van een groot merk als Samsung.

Ik hoop dus nog voor kerst op een nieuwe wasmachine, maar hou al rekening met januari 2011

Bedankt Samsung!!!! :evil:
Bij deze geen fijne kerstdagen en een financiële klap voor het nieuwe jaar toegewenst.

Gr, T.E. Leurs
T.E. Leurs
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 dec 2010 15:24
 

Bericht door Rickyman » 21 dec 2010 00:06

U bent duidelijk Te Leur(s)gesteld.
Maar wie koopt nu ook een wasmachine van een merk wat nog niet eens een knappe tv kan bouwen????
Tv's en wasmachine zien er prachtig uit, kosten minder als gemiddeld maar tja, daar zit em net de kneep. Er is ook geen budget voor een knappe service.
Ik gun u heel snel een nieuwe machine maar hoop dat u de keus krijgt voor een ander merk. En als het kan wens ik u een witte(was)kerst toe.
Ze houden u al veel te lang aan het lijntje, wat doet uw winkelier er eigenlijk aan???

Rick
PS mijn post is misschien wat cynisch maar dat is niet rot bedoeld tegenover TS
Rickyman
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 23 dec 2009 00:38
 

Bericht door renegade66 » 21 dec 2010 00:32

pfff hou maar op over HAS, wat een oplichters zijn dat.
wij hadden een wasdroger gekocht die na 1 jaar en 2 weken niets meer deed.
dit was net buiten de garantieperiode, maar heb ze duidelijk gemaakt dat ik het daar niet mee eens was aangezien je mag verwachten dat zo'n ding wel langer dan een jaar mee gaat. enfin, ik moest HAS service bellen om de droger te repareren. ik heb ze uitgelegd wat het probleem was en er zou een monteur komen. die kwam ook op de afgesproken tijd, ik nam hem mee naar de droger, hij drukte 2 knoppen tegelijk in en opgelost was het probleem. of ik ff € 115 wou neertellen?
geloof me ik viel steil achterover. om 2 knopjes in te drukken? waarom werd mij dit niet aan de telefoon gevraagd? dit had ik ook wel gekund. (stond niet in de handleiding bij eventuele storing ) ik maakte hem duidelijk dat ik dat dus niet ging betalen en dat hij het kon verhalen op de verkopende partij. ik ga natuurlijk niet akkoord met maar een jaar garantie. hij werd kwaad en zei als u problemen wilt kunt u het krijgen, ik wil nu dat geld hebben!!!
dit was het toppunt, wat een lef van die prutser zeg? ik heb hem toen ff heel duidelijk gemaakt dat hij weg kon gaan met 115 knallen voor zijn kop. toen is hij snel vertrokken en de verkopende partij heb ik zelf ingeschakeld en die hebben het onderlling opgelost. nooit meer van gehoord. :lol: :lol:
renegade66
 
Berichten: 1872
Geregistreerd: 24 mei 2008 15:27
 

Bericht door T.E. Leurs » 23 dec 2010 13:07

Eindelijk opgelost!! :shock:

Dinsdag contact gehad met E-care/HAS: Op 8 december is er een mail gestuurd naar Block. Neem contact op met hun.
Block hoofdkantoor gebeld: Die mail is doorgefaxt naar het filiaal.
Block Hilversum gebeld: Ja, eh, er is een miscommunicatie geweest. De fax lag bovenop de stapel en ik dacht dat er al was gebeld. :oops:
's middags naar Block geweest en een andere wasmachine uitgezocht.
Er word vandaag een Blomberg afgeleverd.

Kreeg ik vanochtend nog een belletje van Samsung: Alles loopt nu in de goede banen.
Binnen 5 dagen word u gebeld voor de bezorging van een nieuwe machine :shock:
Zeg ik: dan hebben we straks 2 machines :lol:
Hoezo? heeft u dan wat geregeld met de leverancier.
Ik: zoiets, maar daar komen we wel uit.

Het moet niet gekker worden nou!

Fijne dagen en een goed 2011
T.E. Leurs
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 dec 2010 15:24
 

Bericht door Donna » 25 jan 2011 10:41

Heb helaas ook een Samsung wasmachine gekocht. Weliswaar met 4 jaar extra garantie van It's, maar daar heb ik op het moment niet veel meer aan. De machine werkt niet zoals je zou mogen verwachten. Ik heb twee weken geleden gebeld naar It's, daar wordt gezegd dat ik een 0900 nummer van Samsung moet bellen. Maar ik heb de machine bij It's gekocht en niet bij Samsung, bovendien heb ik recht op kosteloze reparatie en een 0900 nummer is niet gratis. Via mail liet It's uiteindelijk weten dat ze de klacht hebben doorgegeven aan Samsung en dat er contact zou worden opgenomen.
Er gebeurde helemaal niets. Vandaag toch maar Samsung gebeld. Na minutenlang aan het lijntje te zijn gehouden kreeg ik E-care, die wisten niets van een melding. Er komt over een week een monteur, eerder kan niet en er moet daarvoor de hele dag iemand thuis blijven, want ze kunnen zelfs niet laten weten of de monteur 's ochtends of 's middags komt, terwijl de hele week kennelijk al vol zit en de planning al lang gemaakt kan zijn. Zelfs op maandag bellen om te horen hoe laat de monteur komt kan niet.

Ik heb bij It's vier jaar extra garantie gekocht. Vanochtend hoorde ik dat alle It's winkels gesloten zijn. Hoe zit het nu met die extra garantie?
Donna
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 11 apr 2005 11:49
 

Bericht door jeroen334 » 25 jan 2011 21:11

Er gaan geruchten dat een andere grote speler de service gaat over nemen.
jeroen334
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 17 nov 2010 14:03
 

Bericht door fries1984 » 01 feb 2011 00:33

Mensen mensen, een wasmachine kopen van 300-400 euro met alle luxe, 8 kilo, direct drive, A++++, en dan de allerhoogste service verwachten?? denk toch eens na!!!

Ik maak het dagelijks mee.. " meneer wij zoeken een machine voor max 400,- maar hij moet wel sterk zijn, een grote trommel hebben want we hebben76 kinderen.....

PFFFF... ik word er soms zo moe van!

Sorry even gal spugen...
fries1984
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 18 nov 2009 14:32
 

Bericht door BBCS » 01 feb 2011 01:47

Producten gaan nu eenmaal kapot.
Dat is ook niet uit te sluiten.

Dus je moet altijd rekening houden dat een product kapot kan gaan.
BBCS
 
Berichten: 7086
Geregistreerd: 17 okt 2007 23:34
 

Bericht door Donna » 01 feb 2011 11:10

@BBCS Even goed lezen s.v.p. Het gaat er hier niet om dat er wat kapot kan gaan, het gaat erom dat het veel te snel kapot gaat en vooral dat de service niet deugt.
Donna
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 11 apr 2005 11:49
 

Bericht door BBCS » 01 feb 2011 15:11

Donna schreef:@BBCS Even goed lezen s.v.p. Het gaat er hier niet om dat er wat kapot kan gaan, het gaat erom dat het veel te snel kapot gaat en vooral dat de service niet deugt.


De service kan zeker veel beter.

Mijn punt was meer dat je er altijd rekening moet houden dat een product kapot kan gaan.
Je stelt dat het veel te snel kapot is gegaan.
Het punt hierbij dat dit nooit uit te sluiten is.

Daarom geef ik ook tegengas.
BBCS
 
Berichten: 7086
Geregistreerd: 17 okt 2007 23:34
 

Bericht door wiseger » 01 feb 2011 16:20

fries1984 schreef:Mensen mensen, een wasmachine kopen van 300-400 euro met alle luxe, 8 kilo, direct drive, A++++, en dan de allerhoogste service verwachten?? denk toch eens na!!!

Ik maak het dagelijks mee.. " meneer wij zoeken een machine voor max 400,- maar hij moet wel sterk zijn, een grote trommel hebben want we hebben76 kinderen.....

PFFFF... ik word er soms zo moe van!

Sorry even gal spugen...


En ik wordt doodmoe van dit soort reacties. Een wasmachine hoort langer dan een jaar mee te gaan, punt uit.

Donna heeft notabene 4 jaar extra service bijgekocht, hier heeft ze dus extra voor betaald. Dan mag je ook service verwachten.

Als je van mening bent dat je voor 300-400 euro geen fatsoenlijke wasmachine kan leveren, haal deze dan uit het assortiment en verkoop alleen wasmachines waarvan je zelf vindt dat het een goed produkt is. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je verkoopt, ga geen troep verkopen en later zeggen maar wat had u dan verwacht...
wiseger
 
Berichten: 512
Geregistreerd: 10 nov 2010 17:29
 

Bericht door BBCS » 01 feb 2011 16:26

Het probleem is ook voor een groot gedeelte aan de consument zelf te wijten.
Het moet steeds goedkoper, dus moeten de winkelieren en de fabrikanten wel de ervaren mensen de deur uit gooien en onervaren krachten in dienst nemen, omdat de ervaren mensen veel te duur zijn, ten opzichte van de concurrentie die ook de ervaren mensen hebben ontslaan.

En als er dan een probleem is, zitten de monteurs te stuntelen, weten niet waar ze mee bezig zijn en kunnen vervolgens het probleem niet oplossen.

Als de consument bij zichzelf eens zou beginnen om de ziekelijke honger naar steeds goedkoper te moeten, kunnen de winkelieren en fabrikanten zich weer veroorloven om de duurdere meer ervaren monteurs in dienst te hebben, waardoor de reparatie en garantieafhandelingen op het niveau terugkomt waar het behoort te zijn.


Veel mensen zullen het niet eens zijn met het bovenstaande, maar het is wel één van de grootste oorzaken waardoor het nu zo mis gaat.
BBCS
 
Berichten: 7086
Geregistreerd: 17 okt 2007 23:34
 

Bericht door wiseger » 01 feb 2011 16:42

@BBCS

Sorry maar jou verhaal klopt niet. Het gaat hier om de service van E-Care, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van service en dit onder andere voor merken als Philips en Samsung doet.

De missie van E-care is als volgt:

Missie
Het bieden van een breed scala aan diensten (reparatie, logistiek, call-center) op het gebied van consumenten elektronica waarbij op basis van partnership een hoge mate van klanttevredenheid wordt bereikt.


Als je verder op de website leest van e-care kom je alleen maar woorden tegen als iso gecertificeerd, kwaliteit, klanttevredenheid etcetera.

Al deze mooie woorden staan helaas haaks op de vele klachten die op de diverse Tros radar forums staan m.b.t. dit bedrijf.
wiseger
 
Berichten: 512
Geregistreerd: 10 nov 2010 17:29
 

Bericht door BBCS » 01 feb 2011 17:27

@wiseger:

Met alle respect, maar ik zie steeds meer dat die "gespecialiseerde" bedrijven behoorlijke steken laten vallen.

Als ik kijk hoe men computers repareert, dan krijg ik de tranen in mijn ogen.
Men gaat tegenwoordig niet meer zoeken naar de storing, maar men vervangt domweg bepaalde onderdelen in de hoop dat daarmee het probleem is opgelost.

De monteurs die op een dergelijke manier werken moeten gelijk op staande voet ontslagen worden. Dat is een persoonlijke mening van mezelf.

Zoals ik al eerder aangaf zijn ervaren monteurs te duur en worden vervangen door monteurs die bijna of geen ervaring hebben.

Het gaat al een paar jaar niet meer om dat de monteurs kwalitatief goed werken en goede service bieden, maar dat de monteurs zo goedkoop mogelijk het werk moeten doen.

Het gaat gewoon wie het goedkoopste kan zijn.
BBCS
 
Berichten: 7086
Geregistreerd: 17 okt 2007 23:34
 

Bericht door Jamie Bisterbosch » 02 feb 2011 15:01

Hallo,

Ik heb een soortgelijke klacht..

Nadat ik begin december constateerde dat het water in mijn wasmachine (juli 2010) helemaal niet meer warm werd heb ik contact opgenomen met e-care samsung. Anderhalve week later was er pas de mogelijkheid om een afspraak te maken. Die dag van de afspraak werd ik om 4 uur gebeld dat de monteur niet meer kon komen. Ik zou worden teruggebeld voor een nieuwe afspraak, dit is niet gebeurd. Twee dagen later heb ik zelf terug gebeld om een nieuwe afspraak te maken. Dit kon wederom pas andershalve week later. Deze meneer is langs geweest (5 minuten) op dinsdag 4 januari. Hij heeft de wasmachine nog nieteens open gehad en constateerde dat het element kapot was. Hiervoor heb ik dus ook ook een vrije ochtend moeten opnemen. Die meneer zei dat ik zou worden teruggebeld als het artikel binnen was. Als het op voorraad was kon ik ervanuit gaan dat hij die week (4 werkdagen) nog langs kon komen. Anders werd het de week daarop. E-care zou contact met mij opnemen voor een afspraak. Hij adviseerde me te bellen naar e-care als ik donderdag 6 januari nog niks zou hebben gehoord. Dit heb ik dus ook gedaan want natuurlijk hadden ze nog niet teruggebeld. Die mevrouw zei: Ohja dat artikel is gistere al binnengekomen, we zijn vergeten te bellen. Dit vind ik al niet kunnen. Ik heb aangegeven dat die man zei dat hij deze week nog terug kon komen. Die mevrouw zei dat dit absoluut niet kon. 1.5 week laten kon de afspraak gemaakt worden. Toen die monteur bij ons was kwam hij erachter dat EN het verkeerde artikel was besteld EN wat besteld was was helemaal niet kapot, het zou gaan om iets anders. Die meneer heeft mij gezegt dat het probleem tijdelijk verholpen zou zijn maar dit bleek nadat ik het savonds zelf probeerde niet het geval. Ik heb meteen terug gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt. Een week later. Deze afspraak zou dinsdag 18 januari zijn's middags werden wij gebeld met de mededeling dat ze zijn vergeten om het nieuwe artikel te bestellen dus dat ze niet langs zouden komen. We hebben zelf weer meerdere malen terug moeten bellen om een afspraak te maken. Deze is uiteindelijk gepland op 31 januari. 's Ochtends om 9.00 uur werden we gebeld dat de monteur ziek is en er niemand kon komen. Meteen weer gebeld met samsung zelf dat we dit niet meer accepteren. Zij hebben e-care gebeld en ervoor gezorgd dat er woensdag 2 feb (vandaag) iemand zou komen tussen 8.00 en 13.00 uur. Om half 1 gebeld met samsung. Zij hebben contact opgenomen met ecare terwijl wij in de wacht stonden. Ecare gaf aan dat er niemand meer kwam. Wij hebben nu een nieuwe wasmachine geeist omdat dit nu al meer dan 2 maanden duurt. Ze hebben dit ons toegezegd maar goed of en wanneer dit gaat komen...afwachten dus!

KORTOM: een grote ellende! Nooit meer samsung voor mij!

Groeten.
Jamie Bisterbosch
Jamie Bisterbosch
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 feb 2011 13:56
 

Bericht door Toolboy » 02 feb 2011 19:07

Jamie Bisterbosch

Ook u is een Triker.(koper /verkoper/fabrikant)
Zoals vele Merken doen is afschuiven naar.
Veel grote namen/merken hebben hun eigen T.D. afgeschaft.
Dit verlegen zij elders dus.
Verkopende legt het bij de fabrikant die het vervolgens legt bij de door hun ingehuurde td.die het vervolgens weer visa versa gaat doen.

Dit mag en kan in dit land,er is geen enkele consumenten wet van kracht die actueel is.
Toolboy
 
 

Bericht door Donna » 24 maart 2011 13:25

Mijn klacht is nog steeds niet opgelost. Er is een monteur geweest die adviseerde de trommel minder vol te doen en te kijken of de was dan wel droogt. Als dat niet zo is moet ik hem voller doen, dan droogt hij misschien goed. :? :?

Beide geprobeerd, maar het is nog steeds geen 1400 toeren centrifuge, de was komt er natter uit dan vroeger op 1100 toeren.
Donna
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 11 apr 2005 11:49
 

Bericht door Donna » 27 aug 2011 14:41

Er komt maar geen oplossing. Inmiddels is weer een monteur geweest, die heeft een printplaat vervangen, meer omdat hij wat wilde doen dan omdat hij dacht dat het nodig was. Maar het geeft geen beter droogresultaat.
Op 2 augustus heb ik alles in een brief naar Samsung gezet, ze hebben niet eens het fatsoen gehad daarop te antwoorden. Dus belde ik maar weer naar de technische dienst en volgende week komt voor de derde keer een monteur.
Donna
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 11 apr 2005 11:49
 

Bericht door Donna » 30 aug 2011 16:23

Is er iemand die kan helpen??

De derde monteur heeft wat handdoeken in de machine gestopt, deze laten draaien en terwijl hij speelde met zijn telefoon constateerde hij dat de machine op 1400 toeren aan het draaien was. De was kwam er kletsnat uit, maar volgens de monteur was hij droog genoeg.

Contact met Samsung is onmogelijk, de telefoniste verbreekt het gesprek als je zegt waarover je belt en als je dat niet zegt gooit ze ook op.

De telefonistes van E-care zijn vriendelijk en welwillend, maar kunnen verder niets.

De curator van het faillissement van It's, waar de machine is gekocht, geeft geen antwoord.

It's Electronics bestaat nog steeds, maar alleen in Zuid-Holland en wil niets te maken hebben met klanten van It's Electronics elders in het land.

Mijn was hangt nog steeds een dag en een nacht in dit kleine appartement te drogen, je loopt er steeds tegenaan, kasten kunnen niet open en geld voor een andere machine is er niet.

De macht van het kapitaal, Samsung levert slechte produkten en laat klanten gewoon barsten.

Let op: KOOP NIET BIJ SAMSUNG WANT ALS ER WAT MIS GAAT KUN JE FLUITEN NAAR JE GELD, JE APPARAAT EN AL HELEMAAL NAAR ENIGE SERVICE.
Donna
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 11 apr 2005 11:49
 

Bericht door Noble » 15 feb 2012 12:18

Donna schreef:Contact met Samsung is onmogelijk, de telefoniste verbreekt het gesprek als je zegt waarover je belt en als je dat niet zegt gooit ze ook op.


hahhaah, ja :lol: dat had ik dus ook.... dat was gewoon schrikken , nooit verwacht van samsungel

Donna schreef:De telefonistes van E-care zijn vriendelijk en welwillend, maar kunnen verder niets.



idem dito, maar dat is dus een ándere organisatie die wél weten wat service is,

maar niets voor je kan doen, en kost je dus alleen maar geld voor het betaalde nummer.

Donna schreef:
Let op: KOOP NIET BIJ SAMSUNG WANT ALS ER WAT MIS GAAT KUN JE FLUITEN NAAR JE GELD, JE APPARAAT EN AL HELEMAAL NAAR ENIGE SERVICE.


wélke "service " hééft u het toch over?? :wink: dat wat bij andere bedrijven normaal is??
Noble
 
Berichten: 1122
Geregistreerd: 13 dec 2006 13:23
 
 

Keer terug naar Huishoudelijke apparatuur