Das op de telegraaf ook zo, en ook op vele landelijke tv zender sites.....maak me er niet druk om....vele media in NL zijn verkeerd bezig.........verkeerde enge mensen op enge plekken achter enge knopjes......zowiezo wordt je gemanipuleerd als de neten als burger zijnde door media, berichten worden zo geplaatst dat ze net even anders zijn bv...een telegraf is daar erg goed in...
05 jan 2010 16:59
Chocomelk
Re: Kritiek op nujij, censuur!
ron1 schreef:
Das op de telegraaf ook zo, en ook op vele landelijke tv zender sites.....maak me er niet druk om....vele media in NL zijn verkeerd bezig.........verkeerde enge mensen op enge plekken achter enge knopjes......zowiezo wordt je gemanipuleerd als de neten als burger zijnde door media, berichten worden zo geplaatst dat ze net even anders zijn bv...een telegraf is daar erg goed in...
Op nujij mag je de eigen mening niet kwijt. Alles word daar gezien als discriminatie, wijs je de moderators daarop dan blijven ze bij hun standpunt. Is een linkse kliek daar en accepteren geen andere meningen.
05 jan 2010 17:02
ron1
Ja, en.....
05 jan 2010 19:40
Chocomelk
ron1 schreef:
Ja, en.....
Wat ja en........? Het is een nieuwssite-forum daar moet en mag ieder zijn mening kunnen neerzetten zolang men zich aan de regels houd. Moderators zijn er erg links aangelegd, een topic wat toevallig over een hoofddoekje gaat word verwijderd.......
05 jan 2010 19:48
ron1
Wat is er mis met links zijn...het wordt de nieuwe trend in 2010 whaha , niet zo negatief chocoboy...
05 jan 2010 20:00
bewee
Kritiek op nujij, censuur! Niet meelopen op Elsevier->censu
Nou, niet alleen "links" doet aan censuur, "rechts" kan er ook wat van.
Bij Elsevier mag je alleen schrijven als het 1/ of ter meerdere glorie is van de columnisten is, 2/ of als het "rechts/PVV" is. Bijna al het andere wordt weggehaald. Als je teveel bent gecensureerd, wordt op een gegeven moment alles weggehaald en mag je niet meer reageren. Als je nou nog aan het schelden, vloeken discrimineren bent, à la, maar niets van dat al ! Ik dacht dat dergelijke blogs waren om meningen uit te wisselen, thema's te bediscussiëren.
Elsevier: grote woorden over "vrijheid", maar wat een deceptie !
05 maart 2010 18:29
piethuys
Ik dacht eerst dat het onzin was dat er censuur op NuJij zou plaatsvinden. Doch helaas heb ik het aan den lijve kunnen ondervinden. Een beetje rechts getinte kritiek en je wordt direct in de ban gedaan zonder enige uitleg. Schrijf je een nette mail naar de redactie krijg je gewoon geen antwoord terug en blijft je account gewoon geblokkeerd. Ook bellen heeft geen zin je wordt namelijk gewoon uitgescholden en de hoorn wordt neergesmeten bij de redactie. Eigenlijk is het niet normaal dat een site als NuJij nog steeds blijft bestaan en dat die opzichtige censuur gewoon toegelaten wordt. Als je de reacties ook doorleest zie je dat elke “linkse” reactie hoe heftig ook gewoon blijft staan doch gematigde “rechtse” reacties zul je tevergeefs zoeken die worden namelijk gelijk geblokkeerd. Het zou mooi zijn als een programma als TrosRadar daar eens onafhankelijk onderzoek naar zou doen.
09 maart 2010 19:29
Chocomelk
piethuys schreef:
Ik dacht eerst dat het onzin was dat er censuur op NuJij zou plaatsvinden. Doch helaas heb ik het aan den lijve kunnen ondervinden. Een beetje rechts getinte kritiek en je wordt direct in de ban gedaan zonder enige uitleg. Schrijf je een nette mail naar de redactie krijg je gewoon geen antwoord terug en blijft je account gewoon geblokkeerd. Ook bellen heeft geen zin je wordt namelijk gewoon uitgescholden en de hoorn wordt neergesmeten bij de redactie. Eigenlijk is het niet normaal dat een site als NuJij nog steeds blijft bestaan en dat die opzichtige censuur gewoon toegelaten wordt. Als je de reacties ook doorleest zie je dat elke “linkse” reactie hoe heftig ook gewoon blijft staan doch gematigde “rechtse” reacties zul je tevergeefs zoeken die worden namelijk gelijk geblokkeerd. Het zou mooi zijn als een programma als TrosRadar daar eens onafhankelijk onderzoek naar zou doen.
Dit is al heel lang zo dat het daar zo aan toe gaat. Mails die onbeantwoord blijven. Er staan inderdaad veel linkse heftige reacties maar die laat de beheerder wel staan. Zou zeker een onderzoek waard zijn.
09 maart 2010 19:36
piethuys
Ja inderdaad heel vreemd en ook wel ergerlijk eigenlijk. Ik lig al sinds december met de redactie van NuJij in de clinch om mijn toegang terug te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat en feitelijk ook zonder enige uitleg. En dan te bedenken dat mijn uitsluiting enkel en alleen is gekomen na een reactie van mij op een bericht betreffende het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten in Nederland. Mijn reactie was normaal zonder schelden of wat dan ook maar ik merkte op dat ik het niet eens was met het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimte aangezien wij ons in veel moslim landen ook moeten aanpassen aan hun cultuur en gewoonten dus zou het normaal zijn als hun dat in Nederland ook zouden doen. Nou pats als resultaat ben je geblokkeerd en kun je het verder wel vergeten. Dat noem ik dus gewoon censuur
09 maart 2010 19:57
Chocomelk
piethuys schreef:
Ja inderdaad heel vreemd en ook wel ergerlijk eigenlijk. Ik lig al sinds december met de redactie van NuJij in de clinch om mijn toegang terug te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat en feitelijk ook zonder enige uitleg. En dan te bedenken dat mijn uitsluiting enkel en alleen is gekomen na een reactie van mij op een bericht betreffende het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten in Nederland. Mijn reactie was normaal zonder schelden of wat dan ook maar ik merkte op dat ik het niet eens was met het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimte aangezien wij ons in veel moslim landen ook moeten aanpassen aan hun cultuur en gewoonten dus zou het normaal zijn als hun dat in Nederland ook zouden doen. Nou pats als resultaat ben je geblokkeerd en kun je het verder wel vergeten. Dat noem ik dus gewoon censuur
Redactie ziet dat als discriminatie wat je geschreven hebt, wat natuurlijk NIET zo is, het is jou mening over het hoofddoekje, maar dat mag je daar niet zeggen. Als je nou had gezegd : ik zou willen dat het gezeur over een hoofddoek verbod eens ophield had je geen ban gehad. Nujij heeft een amnestie beleid momenteel, je kan je daar voor aanmelden zodat je weer terug op nujij mag, wel moet je natuurlijk eerst met hun voorwaardens eens zijn. Maar die dingen staan niet in die voorwaarden. Hun hebben echt een eigen banbeleid die niet in hun eigengemaakte regels staan. Wat je kan doen is Sanadome aanschrijven hierover. Ook mag je me een pb sturen.
09 maart 2010 20:04
bewee
Censuur op nujij en op Elsevier!
Ben geheel voor een onderzoek, graag wat algemener dan alleen NU-jij vs rechts !
Ook naar Elservier vs midden-neigend naar-links
Bij Elsevier hangt het volgens mij ook vooral af aan degene die achter de knoppen zit: de ene dag mag ik niets schrijven en wordt werkelijk ALLES gedelete en de keer daarop kan ik weer redelijk wat zeggen.
Maar het zou mooi zijn als Radar eens een onderzoekje doet naar de vrijheid van meningsuiting op forums (of fora?) van bladen (kranten/weekbladen ed). Radar: misschien eens "linkse" teksten en "rechtse" teksten plaatsen en kijken wat blijft staan bij wie. Ook graag eens een uitleg van de bladen over hun beleid want er staat bij bv elsevier dat alleen discriminerende en extreme dingen worden weggehaald + reacties die niet relevant zijn voor topic, maar dat klopt niet (althans, kan me niet echt bedenken dat ik als zwevende middenkiezer extreme teksten uit). Als je vraagt waarom iets is weggehaald krijg je idd geen antwoord, waardoor het een soort blackbox effect heeft. Heren met klachten over nujij ik snap de frustratie !!
09 maart 2010 21:11
Chocomelk
Re: Censuur op nujij en op Elsevier!
bewee schreef:
Ben geheel voor een onderzoek, graag wat algemener dan alleen NU-jij vs rechts !
Ook naar Elservier vs midden-neigend naar-links
Bij Elsevier hangt het volgens mij ook vooral af aan degene die achter de knoppen zit: de ene dag mag ik niets schrijven en wordt werkelijk ALLES gedelete en de keer daarop kan ik weer redelijk wat zeggen.
Maar het zou mooi zijn als Radar eens een onderzoekje doet naar de vrijheid van meningsuiting op forums (of fora?) van bladen (kranten/weekbladen ed). Radar: misschien eens "linkse" teksten en "rechtse" teksten plaatsen en kijken wat blijft staan bij wie. Ook graag eens een uitleg van de bladen over hun beleid want er staat bij bv elsevier dat alleen discriminerende en extreme dingen worden weggehaald + reacties die niet relevant zijn voor topic, maar dat klopt niet (althans, kan me niet echt bedenken dat ik als zwevende middenkiezer extreme teksten uit). Als je vraagt waarom iets is weggehaald krijg je idd geen antwoord, waardoor het een soort blackbox effect heeft. Heren met klachten over nujij ik snap de frustratie !!
Je hebt volledig gelijk dat er onderzoek gedaan moet worden naar diverse grote forums, niet normaal hoe ze daar met leden omgaan !
09 maart 2010 21:14
Erwin uit Oosterhout
Ik zit al ruime tijd op nu.nl en heb eigenlijk nooit problemen ondervonden.
Gisteren plaatste ik een reactie op een artikel Homo afgetuigd bij homomonument door twee Marokkaanse jongens. Ik werd gelijk om 1 reactie zonder waarschuwing verbannen.
Ik heb gelijk een nieuw account aangemaakt (e-mail adressen zat) en deed het tegengesteld. Ik kwam op voor Marokkanen, maar werd weer gelijk verbannen.
Nog een nieuw account aangemaakt en mijn beklag gedaan over de redactie. Word ik weer gelijk verbannen omdat ik niet inhoudelijk reageer.
Dus kortom: Ze mogen zelf het nieuws zodanig brengen, dat het reacties op roept en minderheden beschrijft in de titel. Je mag bij NUjij.NL niet op reageren. Waarom mogen ze die berichten wel plaatsen, waarvan ze vooraf weten dat dat reacties op gaat roepen.
Belachelijk hoe de redactie van Nujij.nl met haar gebruikers omgaat.
08 mei 2010 13:44
rekka1964
Elsevier.nl is een laffe censuursite. Gisteren reageerde ik genuanceerd op Afshin Ellian’s blog met een aantal vragen aan hem. Vanmorgen was dit stuk al verwijderd. Er kwam geen scheldwoord of ongepast taalgebruik in voor. Ik heb mij direct afgemeld voor de nieuwsbrief van deze laffe site.
11 mei 2010 07:22
Erwin uit Oosterhout
Je kan zelf ook berichten plaatsen op nu.nl en ik had pas geleden het onderstaande nieuwtje geplaatst op nu.nl.
Redactie NUjij discrimineert De redactie van nujij.nl laat duidelijk merken wie ze wel en wie ze niet mogen. Er wordt onderscheid gemaakt in het verwijderen van reacties en het bannen van personen.
Kortom: Ze discrimeren zelf !!
Ik had zelfs nog tijd om een reactie toe te voegen, alvorens het nieuws verwijderd werd. Ze hebben me voor deze actie niet verbannen.
28 mei 2010 13:02
FiscaalJurist
Tja, elke site waar de redactie de inhoud reviewt zullen mensen geband worden. Dat dit gebeurt volgens het referentiekader van de desbetreffende redactie vind ik ook logisch. Dat het de objectiviteit van de site niet ten goede komt is in mijn ogen een feit. Er maar 1 oplossing voor. Wegblijven van die site. Als ze het te bont maken loopt de site uiteindelijk vanzelf leeg.
Ook onze radar vrienden doen het. Ze verdwijderen berichten zonder dat je daarvan op de hoogte wordt gesteld (heb ik vandaag vastgesteld)
28 mei 2010 13:21
MichelDenHaag
Ook ik ben daar gebanned, en wel op een totaal onbegrijpelijke wijze.
Het ging om een artikel die ik vond over twee Pakistaanse jongens die op brute wijze werden gelynched in Pakistan. Ik naar NuJIJ.nl en zag dat dat artikel al 2 of 3 keer was geplaatst, maar direct weer gesloten, om totaal onduidelijke redenen. Omdat ik al wel is eerder vermoedde dat NuJIJ.nl reacties verwijderde, of topics sloot als hun dat goed uitkomt, heb ik gewoon weer dat artikel geplaatst met als onderschrift "waarom sluit en ontwijkt Nu.nl dit artikel? Schandalig!" Juist ook omdat ik vond dat dit bekend moest zijn bij het publiek. Even later werd ik gebanned. Na navraag vertellen ze mij per mail gewoon een gore leugen dat ik hun uitmaak voor idioten in mijn topic. Totaal en volslagen uit hun duim gezogen. Even later hebben ze ook de topic helemaal verwijderd zodat ik het niet meer kan bewijzen. Er wordt wel degelijk censuur daar gepleegd, en als je ze erop wijst, gaan die puberende modjes ook nog even lekker bijdehand tegen je doen. Daarna heb ik ze natuurlijk wel lekker uitgescholden per mail, want ja, wat moet je anders bij onrecht.
Ik heb wel alweer een hele waslijst nieuwe accounts aangemaakt, als ik ergens op wil reageren dan kan dat wel gewoon. (lang leve de proxies en het anoniem surfen).
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum