Ook ontevreden over Trendylaarzen?
Reageer op dit forum!
09 feb 2009 13:27
Dutchtreat
Ook ik heb op 2 januari een paar Uggs besteld en betaald. Ik ontving de email dat de betaling was verwerkt. Op 5 januari kreeg ik nogmaals een email dat de betaling verwerkt was. Tot op dat moment had ik nog alle vertrouwen in Trendylaarzen.
Inmiddels zijn mijn 17-20 werkdagen om en ik heb helaas nog niets mogen vernemen van Trendylaarzen. En ik denk dat ze hier de fout in gaan. Communicatief zit de hele zaak erg slecht in elkaar. Je krijgt geen melding dat het allemaal wat langer duurt en op de 2 emails die ik heb gestuurd wordt niet gereageerd. Een melding die ik heb gemaakt op hun Hyves site wordt verwijderd (ze hebben dus wel tijd om je als vriend toe te voegen aan Hyves en je reaktie te verwijderen maar reageren op een verontruste mail is teveel moeite).
Ik heb ze tot woensdag de tijd te geven om te reageren. Nu dit niet is gebeurd zal ik zowel per email als aangetekende brief (alhoewel deze dus ook gewoon geweigerd lijkt te worden door de dames) nogmaals verzoeken het geld naar mijn rekening terug te storten. Doen zij dit niet binnen een maand, dan is Trendylaarzen in verzuim en dan ga ik contact opnemen met een incassobureau.
Ik heb gelezen dat Trendylaarzen niet verplicht zou zijn om terug te betalen als ze niet op tijd leveren. Maar voor zover ik weet geldt toch echt deze regelgeving:
Als de shop bij een KOA niet binnen 30 kalenderdagen (DUS GEEN WERKDAGEN) levert, dan kun je de verkoper in gebreke stellen en een nieuwe finale einddatum noemen (datum letterlijk vermelden). Als de shop die einddatutum laat passeren zonder te leveren dan is de verkoper in verzuim. Bericht dan schriftelijk opnieuw dat de verkoper in verzuim is en dat je de overeenkomst per genoemde datum ontbindt. Eis in die brief ook de totale aankoopsom terug en de extra (porto)kosten van de aangetekende brieven. De shop is dan vervolgens verplicht om binnen 30 kalenderdagen de koopsom en de buitengerechtelijke kosten te restitueren. Doet de verkoper dat niet, dan rest het inschakelen van een incassobureau en/of de gang naar de rechter.
Morgen gaat de aangetekende brief de deur uit met het verzoek mijn geld voor 11 maart terug te storten doet men dit niet dan schakel ik een incassobureau in.
10 feb 2009 09:25
obama
Ja ook ik heb bij TL nu 2 maanden geleden kinder uggs besteld en tot op heden niets ontvangen.
Heb per email nooit een reactie terug gehad op mijn verzoeken waarom de zending zo lang op zich laat wachten.
Vervolgens heb ik in de zesde wacht week en daarvoor meerdere malen te hebben gebeld om te vragen hoe of wat ,eindelijk het besluit genomen dat ik mijn geld teruggestort wil krijgen.
Dan moest ik een email versturen , want TL moet op papier de bewijsstukken hebben op welk rekeningnummer het geld overgemaakt moet worden,Vraag gesteld of dit ook 6 weken duurt voordat ik mijn geld krijg , nee is er gezegd want wij doen wekelijks betalingen.
Aangegeven dat de emails nooit beantwoordt worden , wie geeft mij de garantie dat als ik per email mijn gegevens door stuur dit wel gaat gebeuren, nou dat is hun werkwijze.
We zijn nu twee weken verder tot op heden geen geld!
Ik heb in elk geval als consument alles gedaan en volgens hun contract gehandeld om mijn zuur verdiende centen terug te krijgen, helaas zonder resultaat.
Ik denk niet dat ik mijn geld ontvang, maar zal er wel alles aan doen dat TL niet weg hiermee komt.
Wij zijn niet de enige benadeelden er zijn tig topics van TL met ontevreden clienten.
Het is tegenwoordig gewoon niet normaal dat er steeds meer particuleren zaakjes willen doen en over de rug van mensen die te goed van vertrouwen zijn en hard werken voor hun geld rijk willen worden.
Ik stuur geen aangetekende brief, TL heef me genoeg slapeloze nachten, telefoontjes en emails en geld gekost.
Ik heb als client op de correcte manier gehandeld om mijn bestelling te annuleren,er zijn genoeg wegen om in je recht te staan en dat doe ik als client.
En dan maak het me weinig uit of ik daarmee me geld terug krijg, maar behoed wel hopelijk andere mensen om hun geld uit te geven aan weer zo een bedrijf die zijn zaakjes niet op orde heeft en vervolgens wanneer het te heet onder hun voeten wordt failliet is en wij met de gebakken peren zitten.
Dit soort gasten hebben het veels goed, en worden niet of nauwlijks voor hun daden vervolgd daarom gebeuren dit soort praktijken keer op keer.Failliet is failliet van een kale kip kan je toch niet plukken , krijgen een of ander curator die zelf niet hoe of wat met zo een zaak en het geld dat wel is ontvangen maar de goedern niet zin geleverdis nergens en ook nergens te vinden.Dit soort praktijken stimuleren particulieren om mensen te benadelen.
Hopelijk wordt TL heel gauw ontmaskerd en op de feiten gewezen dat op deze manier geen zaken gerund kunnen worden!
10 feb 2009 13:00
Kelly21
Ook ik heb op 2 Januari een paar Uggs besteld (meteen het aankoopbedrag voldaan via iDeal) bij trendylaarzen.nl en heb tot op heden geen laarzen ontvangen (Inmiddels 27 werkdagen verder!!! terwijl ze 17-20 werkdagen aangeven).Wel meteen een bevestiging ontvangen per mail dat ze de betaling hebben ontvangen. Heb een paar keer telefonisch contact gehad met trendylaarzen en krijg iedere keer te horen dat ze nog niet binnen zijn en dat ze ook geen indicatie kunnen geven wanneer ze wel binnen komen. Vorige week donderdag is mij telefonisch verteld dat ze of vrijdag 06-02 of vandaag 10-02 binnen zouden komen (ivm een paar stormen in Philadelphia zijn er een paar vliegtuigen met bestellingen aan de grond gebleven werd mij verteld). Vandaag weer een mailtje gehad dat ze weer niet binnen zijn. Heb nu een boze mail gestuurd dat ik deze week nog afwacht en dat ik anders ook mijn geld terug wil. Dan betaal ik liever wat extra dat ik ze in de winkel haal want dit werk zo niet! Ik ga morgenvroeg in ieder geval nog even telefonisch contact met ze opnemen wat nu verder. Of ze bevestigen dat ik mijn Uggs deze week binnen krijg of ze storten mijn geld terug!
10 feb 2009 19:28
jadazi
Brief van Radicals betreft Trendylaarzen
Onderaan de mail die ik verstuurd heb en erboven het uitgebreide antwoord van Radicals. Heb de naam van de dame van de klantenservice even weggehaald, dat leek me niet zo netjes.
Beste M.,
Onderstaande site is bij ons bekend. Tot nu toe is bekend dat zij een mix van namaakproducten en echte UGG laarzen verkopen. Ze komen aan deze laarzen via parallelimport, illegaal dus. Wij zijn namelijk de importeur van UGG Australia voor de Benelux en Frankrijk en hebben dus het alleen recht voor de verkoop.
We krijgen erg veel klacht mails over deze site. De meest gemelde klachten zijn: wel betalen maar nooit laarzen ontvangen en denken dat er originele UGG laarzen worden geleverd maar namaakproducten ontvangen.
Ik adviseer je dus om hier geen laarzen te bestellen.
Van: M. [mailto:m.@hotmail.com]
Verzonden: vrijdag 13 februari 2009 10:32
Aan: Info Mail
Onderwerp: vraag mbt echtheid
Goedemorgen,
Via via is mij ter oren gekomen dat u de Ugg laarzen die verkocht worden op www.trendylaarzen.nl heeft gecontroleerd op echtheid. Graag wil ik weten of de producten die ze daar verkopen ook daadwerkelijk echt zijn of dat het om namaak gaat. Mocht het namaak betreffen, dan zou ik graag van u horen waaraan dat zichtbaar is.
Ook ik heb laarzen besteld en betaald bij trendylaarzen.nl op 11 januari 2009. In de factuur staat levertijd 17 tot 20 werkdagen. Ik kreeg al argwaan toen ik op internetoplichting.nl ging kijken wat een hoop mensen er zijn die ook nog steeds zitten te wachten op hun duur betaalde laarzen. Je kan mailen en bellen tot je een ons weegt geen enkele reactie. Op hun site staat een telefoonnummer dat of in gesprek ik of je krijgt een voicemail waar je niks kan inspreken.Ik heb ze nu weer via de mail 7 dagen de tijd gegeven om mijn geld ad. 190 euro terug te storten anders ben ik genoodzaakt om aangifte te doen. Het wordt tijd dat de website van hun uit de lucht gehaald wordt voor er nog meer mensen de dupe worden. Kan Radar hier niet een uitzending aan wijden? Ik probeer hun adres te achterhalen maar dat lukt ook niet kvk staan ze op een adres waar ze niet meer zitten of nooit hebben gezeten.
20 feb 2009 14:25
EVEDO
trendylaarzen
Beste lezer,
Ook ik heb op 1 december 2008 op trendy laarzen mijn bestelling gedaan. Meteen betaald en tot op heden, 23 februari 2009, geen laarzen of geld gezien. Ik heb ook menig maal contact met deze firma opgenomen maar er werd ook mij het verhaal over storingen op het vliegveld in Philadelphia, kerst drukte, afwezigheid hoofdverkoop. Op diverse verzoeken voor het terugstorten van het bedrag wordt niet gereageerd.
Hier moet iets aan gedaan worden...maar weet nu niet meer hoe! contact is zinsloos en onmoggelijk ,al gedurende een lange periode, voor de consument.
23 feb 2009 10:35
watew00
trendy laarzen
nou ook ik kan een verhaal schrijven over Trendylaarzen, wat een klant onvriendelijk bedrijf is dat zeg!
ik had 28 oktober een bestelling gedaan, en ook ik ging van een levertermijn van 17 a 20 werkdagen uit. toen ik maar niks hoorde heb ik maar een maitlje gestuurd op 19 december, al lang genoeg gewacht toch??? krijg ik zo'n standaard klant onvriendelijk mailtje terug waarin het volgende staat; dat zij volgens artikel 3 van de hiervoor bedoelde algemene voorwaarden is bepaald dat de levertermijn nimmer een fatale termijn is.
Met andere woorden, indien door omstandigheden de levertermijn van 17-20 werkdagen niet gehaald wordt, staat het de verkoper vrij om een langere levertijd te hanteren.
nou das mooi dacht ik, die zijn lekker bezig wel geld te incasseren maar nix leveren, dat gaat mijn niet gebeuren.
vervolgens gebeld,inderdaad wegens drukte niet bereikbaar en op de site, staan er kreten als; als u niet zoveel mailt en belt kunnen wij meer pakketten verzorgen..jaja wordt steeds gekker!!
19 december opnieuw een mailtje verstuurd en ik krijg de volgende mail terug;Als je even de moeite neemt om naar de site te gaan kun je lezen dat het hier enorm druk is voor de kerst en wij niet alle mails direkt beantwoorden, wij kunnen de hele dag achter de pc gaan zitten of te zorgen dat de pakketten waaronder jouw pakket voor de feestdagen afgeleverd wordt.
Ik verwijs je ook even naar onze voorwaarden welke klanten kunnen lezen voordat je besteld, wij hoeven volgens deze voorwaarden niet eens geld te retouneren maar doen dit uit coulance naar de klant, maar eigenlijk is het nooit goed, wij zijn ook afhankelijk van ugg en als wij dit uitleggen en de klant informeren en dit aanbieden worden wij nog bestookt met emails. Overigens na dit aanbod komen de cardy's morgen bij ons binnen.
Is dit nou klant vriendelijk??????ik was sprakeloos en boos. ik nog even afgewacht maar nee ik hoorde natuurlijk niets meer. ik heb begin januari wederom diverse malen heen en weer gemaild(boos natuurlijk). zij zouden mij mijn rekening nummer hebben gevraagd(die had ik al doorgegeven en zij hebben toch ook geld van deze rekening ontvangen??)maar die mail heb ik dus nooit ontvangen maar goed.....al met al........IK HEB 26 JANUARI MIJN GELD TERUGGEHAD.
maar ik bestel er NOOIT meer.
24 feb 2009 22:19
ikben genaaid
trendylaarzen
Op 9dec 2008 een paar uggs besteld,nog niks gehad!Op 3 feb is mij mijn geld terug beloofd,ook nog niks gehad!Ben nu al een maand met ze aan het heen en weer mailen en word iedere keer afgescheept met een vaag antwoord.Begin nu toch wel heel erg boos te worden,mischien kunnen we hier met zijn allen wat aan doen,ik moet namelijk ook hard werken voor mijn geld en ben die ordinaire oplichters nu echt zat!
28 feb 2009 09:54
Rlandege
Trendylaarzen
Ook wij zijn overgeleverd aan de nukken en grillen van Trendylaarzen. Eind november 2008 2 paar Uggs besteld. 6 december heeft betaling plaatsgevonden. En toen maar wachten. Diverse emails gestuurd waarbij geen reaktie. Eenmaal een emailtje dat we op de site moesten kijken. Nou daar stond dan dat het druk was en dat ze een nieuw telefoonnummer hadden. Begin februari is dan 1 paar Uggs binnengekomen. het 2e paar niet. Diverse malen daarover gebeld en uiteindelijk een dame aan de lijn. Weer het bekende verhaal en als we het geld terugwilden dan moesten we daarvoor een goede reden hebben. 22 febr. een mail gestuurd met de reden dat ik de Uggs niet meer wilde en dat een wachttijd van 3 maanden een voldoende reden is om de overeenkomst te ontbinden. Tot op heden geen enkele reaktie. Deze zaak komt me zeer klantonvriendelijk over, ze hebben overal lak aan als ze het geld maar binnen hebben. En zich maar verstoppen achter de fabrikant. Als je enigszins zakelijk bent dan ben je allereerst klantvriendelijk en stel je alles in het werk om deze tevreden te houden.
Zoals nu NIET gereageerd wordt is onbetamelijk m.a.w. onbeschoft.
01 maart 2009 11:12
Wanhopnabij
trendylaarzen
Ik heb de laarzen besteld op 18 januari. Direct betaald want mijn dochter wilde de laarzen zo graag hebben. 17-20 dagen levertijd wordt inderdaad aangegeven in de factuur. Nadat deze dagen heb ik geprobewerd te bellen, maar net zoals velen ingesprek of een bandje. Ik heb een mailtje gestuurd en ik heb een antwoord gekregen. Zij geven nu aan dat zij 17-30 werkdagen nodig hebben i.v.m. de drukte. Ik wacht nog even af voordat ik verdere (juridische) stappen onderneem. De vele reacties geven in ieder geval niet een goede hoop.
Allen succes in dit vervelende traject.
01 maart 2009 23:35
mojito
trendylaarzen uggs
ik heb ook bij trendylaarzen besteld 2maanden geleden terug!!! ik heb ze betaald ik had tooen ook nog een mailtje ontvangen dat het goed bevestig was door trendylaarzen.ik heb ze so vaak gemaild en gebeld,maar helaas geen recatie op mijn mails.ze hebben ook hyves paar keer ook op hyves krabbeltjes geplaats,ook geen antwoord,of als ej een beetje brutaal was was je krabbel meteenverwijderd of was ej van de hyves van trendylaarzen eruit gekikt tot mijn verbazing wil ik ook weten waar mij uggs blijven ik wacht al 2 maanden op mij uggs ik heb ze 24 dec 2008 besteld en trendylaarz mailt ook niet laat nix van ze horen vind ej het gek dat klanten boos gaan doen ik snap mij zelf niet waarom ik bij deze bedrijf mijn uggs heb besteld. groetjes er mag best actie worden genommen tegen trendylaarzen ik vind dat zij niet so langer door kunnen gaan
02 maart 2009 17:26
Mosseltje13
Trenylaarzen
Ook ik ben er in gestonken! 11 januari jl besteld, nog niks ontvangen. Het lukt niet om telefonisch contact met ze te krijgen en per mail vragen ze of je nog even geduld hebt, want ze kunnen niet inschatten wanneer ze bezorgd gaan worden. Ik denk dat ik het bedrag maar laat stoneren, dit is echt niet normaal en zeker niet te vertrouwen!
04 maart 2009 02:58
Remster
even een reactie op de mail van radicals in de reactie van jadazi:
parallelimport is niet illegaal.
wel is het natuurlijk logisch dat de importeur niet zit te wachten op reclamaties en klachten uit het parallelimportcircuit.
04 maart 2009 08:32
diana100970
Ik heb 4 december 2008 ook bij hun laarzen besteld en tot op heden niks ontvangen.Al meerdere keren gebeld en gemailt waar ze blijven maar kreeg elke keer wel weer een andere smoes te horen.Heb ik twee weken geleden een brief gestuurd over dat ik hun in gebreke stel voor het niet leveren en niet binnen de levertermijn,heb ik ze anderhalve week de tijd gegeven om mijn geld terug te storten maar niks dus.Heb ik ze weer gebeld waar mijn geld is en krijg als antwoord dat er nooit een fatale termijn is.Ze geven wel toe dat ze mijn brief hebben gekregen en dat de bestelling geannuleerd is maar ze willen nog wel 30 dagen de tijd hebben om ze alsnog te leveren en dan pas krijg ik mijn geld terug zeggen ze maar daar heb ik geen vertrouwen meer in.
05 maart 2009 06:54
vngrl
opgelicht door trendylaarzen
ook ik heb op 3 januari uggs besteld op www.trendylaarzen.nl. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gekregen op de vraag wanneer ik mijn uggs nou krijg of mijn ged! ik heb op 24 februari een aangetekende brief gestuurd en tl in gebreke gesteld en hoop dus zo snel mogelijk mijn geld terug te krijgen.
05 maart 2009 16:04
Stefan D
opgelicjht door trendy laarzen
Wij hebben op 13 januari laarzen (uggs) besteld en tot op heden nog niets ontvangen. IK heb net een afspraak gemaakt met de politie om aangifte te doen. Wij hebben diverse keren gebeld, daar werd niet opgereageerd en het anwoord op onze emails waren dreigend en intimiderend. Op de website internetoplichting vindt je meer personen die aangifte hebben gedaan en nog veel nare berichten over deze partij.
ook ik heb uggs besteld, op 16 november. en tot op heden nog NIKS ontvangen.
ik heb tot januari rustig gewacht want ze hadden het druk, de kerst zat er tussen en tja in amerika was alles dicht (ja,ja)
ik heb een aantal keer contact met ze gehad en telkens smoezen van ja je laarzen zijn er nog niet, het is een moeilijk leverbaar product.. ze konden me wel andere aanbieden dat was de service die ze konden geven zei ze Pff wat een service. ik wilde geen andere laarzen ik wilde die, die ik besteld had. dus ik vroeg is het mogelijk dat als ze er eind februari nog niet zijn ik me geld terug kan krijgen en ja dit kon zei ze..
eind februari nog niks binnen... dus ik weer gebeld en ik moest m;n gegevens mailen. dit heb ik uiteraard gedaan. geen reactie.
daarna nog in die week 3 mails gestuurd met de vraag of ze m'n gegevens onvangen hadden. Tot op heden nog helemaal NIKS.
en ze zijn ook zo goed in toneel spelen!!
ik werd gebeld en zij maar klagen dat de klanten zo lastig zijn en dat ze niet zoveel moeten zeuren en niet zoveel moeten contacten dmv mails telefoon en hyves...
(klant is toch koning en zeurt nooit???)
Ze hebben daar erg veel zelfmedelijde!!
dit moet gestopt worden!! er is al zoveel te lezen over trendylaarzen dat isniet normaal en de gedupeerde blijven maar oplopen!!!
Radar kunnen jullie wat voor ons allemaal betekenen??? het gaat hier niet om een bakje boter!
12 maart 2009 09:43
xxLynnxx
Trendylaarzen
Ik wacht ook nog steeds op m'n laarzen of geld..
Ik heb 4 december al besteld en nog steeds geen uggs ontvangen!
Ik heb gebeld, gemailed en wordt steeds met standaard antwoorden afgewimpeld, ik heb m'n geld terug gevraagd en krijg nu totaal geen reactie meer..
Er moet echt actie ondernomen worden..het is niet normaal dat ze hiermee weg kunnen komen, er zijn zoveel gedupeerde die op hun geld/laarzen wachten..
Ik hoop echt dat radar iets kan betekenen..
13 maart 2009 13:58
trigano
op last van de rechter is het topic op internetoplichting.nl gesloten!
het mag dus blijkbaar wat ze doen.....
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum