Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 sep 2010 03:45

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2833 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 142  Volgende
 pretium telecom 
Auteur Bericht

Bericht 
Ongeveer een week geleden werd ik door [Bericht aangepast door de moderator] gebeld. Hij deed zich voor als een medewerker van KPN en beloofde goedkope telefoontarieven omdat ik al zo lang bij KPN zat. Hij verwees mij naar de laatste telefoonrekening, waar het een of ander opstons. Wij waren zojuist terug van vacantie, die rekeing had ik natuurlijk niet bij de hand. Tijdens het gesprek werd bij minstens driemaal verzekerd dat het een KPN actie. Betrof. Ik ben er dus ingetuind. Ik heb direct daarna op internet gekeken, en getracht de zaak telefoniswch terug te draaien. De band was, natuurlijk, nog niet uingelezen. Ik heb daarom een brief geaschreven en mijn vrouw in naar KPN-Primafoon gegaan waar zij de zaak hebben gelokkeerd. Een paar dagen later heb ik weer Pretium gebeld. Ik was verwijderd uit het bestand, ik zou nog een brief krijgen waarna ik nog een keer zou moeten bellen om de verwijdering te bevestigen. Die brief heb ik nog steens niet, wel een welkomstpakket. Het is een rare club, met een rare manier van klantenwerving. Hier wil ik nooit meer iets mee te amken henne, al kan ik gratis bellen

20 jan 2006 14:36
Profiel

Bericht 
even een paar dingen...

appeltjuh:

inderdaad kun je van functies als tussentijds de kosten opvragen of de terugbel 5 geen gebruik meer maken, dat is nu eenmaal een feit, de vraag is dan natuurlijk hoeveel dergelijke functies je waard zijn!

joydan:

waar je het nu over hebt is het Pretium paspoort, deze service heb ik nog nooit aangeboden, en ben ook nooit een voorstander geweest van andere services die pretium ook aanbied, maar zoals ik al zei weet ik van PP (pretium paspoort) vrijwel niks af.

Michel93:

pretium heeft niks te maken met mobieltjes, en t for telecom werkt ook niet samen met pretium, ik zou maar eens goed uitzoeken hoe dat nou allemaal zit!

lps:

de enige manier waarop wij iemand bij pretium kunnen aansluiten is als u een opname met ons doorloopt, in die opname wordt 3 keer gevraagt of u ermee akkoord gaat dat u voortaan met pretium telecom belt!
dus een beetje oplettendheid had u een hoop zorgen bespaard.
nu is het wel zo dat een erg sluwe verkoper uw vragen waarschijnlijk erg slim ontweken heeft, als u bijvoorbeeld vraagt, of dit een aanbieding is van de KPN, zal de verkoper gezegt hebben, dat u nog gewoon bij de KPN aangesloten blijft (wat ook zo is).
dus een sluwe verkoper en onoplettendheid in uw geval neem ik aan.

vriendelijke groet!

20 jan 2006 15:44
Profiel

Bericht 
Sorry uitlegger,

Ik wil niet gestrikt worden door sluwe uitleggers. Ik heb pretium opgezegd en ik verwacht niet dat ze mij rekeningen zullen sturen. Via KPN is de zaak ook geblokkeerd. Als een bedrijf gtebruik maakt van sluwe verkooptechnieken, dan heb ik geen belangstelling meer. Ik wacht nu alleen nog op de bevestiging van mijn opzegging. Elke dag wordt gezegd dat de brief morgen zal komen. Ja, mañana, mañana, waar heb ik dat eerder gehoord.

Wie is de uitlegger eigenlijk, is dat iemand van pretium? Misschien kan de uitlegger dan mijn opzegging aschriftelijk bevestigen. En begrijp goed, ik ben erin getrapt, maar ik ben onfatsoenlijk benaderd. Het feeit dat ik wat minder alert was, is geen reden om de handelswijze van de persoon op het callcenter goed te praten.

20 jan 2006 16:52
Profiel

Bericht Over de uitlegger
De uitlegger vergist zich wel degelijk! Er zijn Europese richtlijnen die zo zijn opgesteld dat als de callecentermedewerker zich daaraan zou houden het merendeel van de hier geplaatste klachten niet had plaatsgevonden. Een van die richtlijnen betreft het uitvoering toelichten en vergelijken van de aangeboden dienst met andere. Dat doet het callcenter van Pretium niet. Ook vind je in die richtlijnen nog veel meer aspecten waar de callcentermedewererkers in dienst van Pretium bv. zich niet aan meten. Het licht dus veelal niet aan de ontvanger van de wervende telefoontjes maar aan de persoon aan de andere kant van de lijn. Pretium heeft mij bijvoorbeeld schriftelijk medegedeeld dat het hun spijt de verwachting te hebben gewekt dat het om het toezenden van informatie zou gaan en niet om me een abonnement aan te praten. Daarmee geven zij zelf toe hoe diffuus het telefoongedrag van de callcentermederwerkers is.

Verder blinkt Pretium uit in het niet of te laat behandelen van klachten. Ik zelf wacht nog op antwoord op een brief van eind oktober vorig jaar.

Tevens heb ik drie brieven ontvangen die zich kenmerken door op drie verschiilende wijzen mijn naam te spellen; dat geeft geen vertrouwen in de interne schriftelijke kwaliteiten maar ook niet in klantgerichtheid. Ook blijkt uit de datumstelling dat er deels via een Engelstalig en Nederlandstalig klachtbehandelingssysteem wordt gewerkt. Dat is op zich niet ereg mits men niet beide door elkaar heen gebruikt: zo staan er enkele Engelse woorden in de mij toegezonden brieven. (Brieven die overigens allen maar melding maken van vertragingen in de verwerking van mijn klachten, en dat al vier maanden lang!)

20 jan 2006 22:26
Profiel

Bericht 
Aanvankelijk had ik geen zin meer om te reageren, maar er zijn toch een paar dingen die bij mij wringen en waarschijnlijk blijven wringen. De werkwijze van de call centres, en ik gebruik hierbij een woord dat daar waarschijnlijk niet bekend is, is zondermeer onethisch. En dat geldt ook voor bedrijven als pretium die menen gebruik te moeten maken van onethisch werven van klanten. Ik geef toe, ik was niet erg alert op het moment dat ik mij liet overhalen, maar is het niet op zijn minst bevreemdend dat je ieder woord van een aanbieder moet wegen voor je een beslissing neemt. En wie wil een bedrijf runnen met klanten waarvan een groot deel erin is geluisd? Ik vind eigenlijk dat de uitlegger mij eens duidelijk moet maken waarom onethisch gedrag van een call centre gerechtvaardigd is. Omdat het geld opbrengt? Een andere reden kan ik niet verzinnen. Hoeveel klanten zullen er niet worden gevonden bij allochtonen die minder goed het Nederlands beheersen, en ouderen, dementen enz. Ik zou de medewerkers van call centres willen adviseren: zoek een fatsoenlijke baan en laat bedrijven klanten zoeken op een ethische manier. Maar ik zal wel te ouderwets zijn.
Vriendelijke groet,

lps

23 jan 2006 15:02
Profiel

Bericht Pretium sluit ongevraagd aan!
Hoi lps,

Je hebt helemaal gelijk; ethisch of onethisch is hier de juiste term. En het is niet zo dat de getelefoneerde alle woorden moet wegen maar dat de beller zeer duidelijk moet zijn. Dat is wettelijk en zelfs op Europees niveau bepaald. Pretium -en ik heb ze dat ook schriftleijk laten weten- heft op 14 van de 15 regels hiervoor gefaald en dat betekent ook waarom ze al bijna 4 maanden niet reageren. Kennelijk ook in de hoop dat ik vanzelf obverstag zal gaan....

Al zoekend vind je heel erg veel voorbeelden van Pretium waar ze op die wijze te werk gaan. Ik denk dat het de directie erom gaat om zoveel mogelijk 'leden' te hebben om het bedrijf goed te kunnen verkopen want je hebt -wederom- gelijk: je kan beter tevreden klanten hebben dan geen. Maar het gaat Pretium duidelijk om iets anders. Deze srtategie zie je vaker in nieuwe markten; agressief klanten winnen om gunstige cijfers te kunnen leveren en zo met de verkoop goed af te steken.

Ik heb zelf zo'n drie jaar bij een callcenter gewerkt (bij een van de drie beste van Nederland) en wat het Pretium callcenter flikt mochten wij onder geen beding uitvoeren. We moesten altijd zowel bij het afsluiten als het aangaan van het gesprek duidelijk meedelen waar het om ging en geen omfloerste termen gebruiken. De jongen die ik sprak was duidelijk zeer onervaren en heeft gewoon op zijn formulier ingevuld dat ik om een aansluiting heb gevraagd terwijl het hele gesprek daar niet over gegaan is. Was dat wel het geval geweest dan had hij mij over alle consequenties moeten inlichten: opzeggen heersend abonnement, vergeoding voor doorlopend contract, abonnementsgelden etc. Aan al deze zaken is door de callcentermedewerker niet voldaan. Het frappante is dat Pretium gewoon dit niet weerlegd door gewoon niet te reageren.

Ook is er niet gesproken over het bedrag voor de modem wat ze wel van je rekening trachten af te schrijven enz. enz. In andere woorden: de term onethisch is hier geheel op zijn plaats!

23 jan 2006 21:40
Profiel

Bericht Wie is er ook opgelicht met een Pretium Paspoort?
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

30 jan 2006 23:33
Profiel

Bericht Pretium
Beste mensen,

Er zijn meerdere providers voor goedkoper bellen. Ik zit nu al een jaar bij het nog onbekende Travanet.

Deze bieden wel lagere tarieven aan dan KPN, zonder te veel gedoe. Als ik jullie was zou ik een keer op de website gaan kijken. mij hweeft het in ieder geval geholpen.

Barry

03 feb 2006 10:10
Profiel

Bericht Pretium en ouderen
Beste forumleden (w.o. uitlegger)

Zonder de eer, naam en faam van de call centre branche in diskrediet te brengen, wil ik toch even nog een voor mij stuitend voorbeeld van de agressieve benadering van Pretium geven.

Mijn moeder is inmiddels bijna 80 jaar oud. Zij heeft zonder het te weten enkele maanden gebeld met Pretium. Of dit voordelig is geweest is in dit geval voor mij niet zo belangrijk.

Op de een of andere manier heeft iemand van Pretium van haar het gironummer losgepeuterd en carrier select ingesteld. Waardoor ze, zonder het te weten, via een andere provider ging bellen.

Daarna is ze (blijkbaar door KPN) weer terug gehaald. Pretium schrijft hierover in de enige brief die mijn moeder ooit heeft ontvangen van Pretium: "Nu u met Pretium Telecom belt, is de kans groot dat uw vorige telecombedrijf heeft geprobeerd om u over te halen om weer terug te keren". Vervolgens wordt geprobeerd om haar met het meeloten met 500 staatsloten te verleiden tot het bellen voor een bedrag van meer dan € 10 per maand.

Omdat dit niet lukt probeert Pretium het volgende. Mijn moeder wordt telefonisch benaderd voor een Pretium Paspoort.

Ik kom hier achter tijdens het verzamelen van gegevens voor de belastingaangifte. Mijn moeder heeft geen idee waarvoor er € 50 van haar rekening is afgeschreven. De mevrouw van de helpdesk weet dit wel. Miijn moeder heeft een gratis Pretium paspoort gekregen in 2005. Ze kan via een internetsite gunstig artikelen kopen. Daarvoor heeft ze een jaar gratis de tijd gehad. Nu in 2006 moet ze (omdat ze niet drie maanden tevoren heeft opgezegd) gaan betalen voor het lidmaatschap. Jammer voor haar heeft ze geen computer en heeft ze ook geen internet.

Blijkbaar heeft Pretium nogmaals mijn moeder op slinkse wijze overgehaald om tijdens een belscript drie keer ja te zeggen. (zie De_Uitlegger). Of heeft Pretium het gironummer van haar telefoonabonnement gebruikt. Op mijn vraag of men het bij Pretium nu zo netjes vond om een dergelijke verkooptactiek los te laten op een wat oudere mevrouw kreeg ik als antwoord: "ze heeft er zelf toestemming voor gegeven, dat hebben we op band".

Ik zal mijn verzoek om de automatische incasso terug te laten boeken door Pretium nog maar eens schriftelijk herhalen. Ik ben erg benieuwd naar de bandopname die men heeft bewaard van dit telefoongesprek.

Het enige wat ik er van kan zeggen, is dat ik een beetje treurig wordt van de manier waarop sommige bedrijven ten koste van de zwakkeren in onze samenleving meent een boterham te moeten verdienen.

Ik hoop dan ook dat het toezicht in de callcentres beter gaat worden. En ik hoop dat Pretium zo sportief is om te erkennen dat het niet zo netjes is om mensen zonder computer en internet een abonnement op een website te laten betalen. Zeker niet als ze dit tussen de "soep en de aardappelen" door een jongen/meisje met een belscript wordt aangepraat. (in dit geval is dit waarschijnlijk letterlijk zo gebeurd.

06 feb 2006 22:52
Profiel

Bericht 
Als je toch deze zaken zoals Tony40 ze vertelt leest ,begrijpen de meesten van ons wel dat je ver van dit soort bedrijven weg moet blijven ! een zaak waarvan de baas de klanten gaat bellen en die het nodig vinden om via allemaal slimme [ en vast wel legale ] trukjes mensen zover te krijgen dat zij toestemmen?? Ik zou denken dat ieder met gezond verstand beter een straatje omloopt dan bij zo een bedrijf een dienst af te nemen.
Joopat :D

07 feb 2006 10:03
Profiel

Bericht pretium telecom oplichters
Ben telefonisch door Pretium telecom benaderd,gaven zich bij herhaling uit als zijnde KPN,hebben onder deze valse voorwendselen een abbonement en een automatische incasso losgepeuterd.Pure misleiding en oplichting.Heb inmiddels mijn oude KPN-abbonement wwer terug.Heb KPN schriftelijk op de hoogte gesteld van de oplichtingspraktijken van Pretium telecom.Heb Pretium gebeld om te zeggen dat ik met onmiddelijke ingang niets meer met hun te maken wil hebben.Pretium heeft echter toch bedragen via de onder valse voorwendselen verkregen automatische incasso geind,waarvoor ik geen rekening heb ontvangen.Na terugboeking en blokkering van het pretium-rekeningnummer via de Postbank kreeg ik echter wel een aanmaning en een rekening die binnen een week betaalt moest zijn anders werd er een incassoburo ingeschakeld.Heb ze gebeld en gezegd dat ik absoluut niet ga betalen,stelletje oplichters.Ze zouden het bandje van het telefoongesprek naluisteren en mij vervolgens terugbellen,konden niet geloven dat iemand van hun zich voor en kpn-medewerker uitgaf,terwijl ik hier op deze site het ene na het andere bericht hierover lees,hoezo hypocriete bende.Wacht met smart op het telefoontje van Pretium en laat die deurwaarder maar komen.Heb rechtsbijstandverZekering en zal ze voor de rechter slepen.Heeft u soortgelijke problemen meld ze dan op. deze site zodat we sterk staan in een eventuele rechtszaak

23 feb 2006 21:12
Profiel

Bericht pretium telecom
Ben telefonisch door Pretium telecom benaderd,gaven zich bij herhaling uit als zijnde KPN,hebben onder deze valse voorwendselen een abbonement en een automatische incasso losgepeuterd.Pure misleiding [Bericht aangepast door de moderator] .Heb inmiddels mijn oude KPN-abbonement wwer terug.Heb KPN schriftelijk op de hoogte gesteld van [Bericht aangepast door de moderator] van Pretium telecom.Heb Pretium gebeld om te zeggen dat ik met onmiddelijke ingang niets meer met hun te maken wil hebben.Pretium heeft echter toch bedragen via de onder valse voorwendselen verkregen automatische incasso geind,waarvoor ik geen rekening heb ontvangen.Na terugboeking en blokkering van het pretium-rekeningnummer via de Postbank kreeg ik echter wel een aanmaning en een rekening die binnen een week betaalt moest zijn anders werd er een incassoburo ingeschakeld.Heb ze gebeld en gezegd dat ik absoluut niet ga betalen,[Bericht aangepast door de moderator] .Ze zouden het bandje van het telefoongesprek naluisteren en mij vervolgens terugbellen,konden niet geloven dat iemand van hun zich voor en kpn-medewerker uitgaf,terwijl ik hier op deze site het ene na het andere bericht hierover lees,hoezo hypocriete bende.Wacht met smart op het telefoontje van Pretium en laat die deurwaarder maar komen.Heb rechtsbijstandverZekering en zal ze voor de rechter slepen.Heeft u soortgelijke problemen meld ze dan op. deze site zodat we sterk staan in een eventuele rechtszaak

23 feb 2006 21:12
Profiel

Bericht 
Wij zijn ook via de telefoon door pretium benaderd.
Volgens een van die gasten zou mijn vriendin hun hebben gebeld.
Toen ik vroeg waneer ze gebeld had met hun,zei hij 5minuten geleden.
Dat kwam erg vreemd over bij mij,omdat mijn vriendin druk met het eten,bezig was en hun zou hebben gebeld?
Meteen werdt er gezegt vanaf nu bent u 1jaar lid bij ons.
Ik vraag mijn vriendin of ze pretium heeft gebeld,ze kijkt me vreemd aan en zegt wie is pretium nu dan weer?
Die gast blijft maar drammen over dat ze naar hun gebeld heeft en we 1jaar via hun gaan bellen.
Het contract sturen we u morgen toe meneer,waarop ik antw. mooi dan stuur ik hem zonder ondertekening weer retour :!: :!: .
Ik krijg meteen een zeer grote b#k van die gast,dat we wel moeten ondertekenen omdat mijn vriendin hun had gebeld.
Zeg tegen die l#l ok,dan is er nog maar 1 oplossing en dat is jullie voor het gerecht dagen,wegens telefonisch lastervallen,onbeschoft zijn en dreigen.
Heb nooit iets meer van hun gehoord wat maar goed is ook,want ik had ze voor het gerecht gesleept,met de nota van kpn waar het tel.nr van (p)retium niet op had gestaan.
:arrow: vallen ze u lastig dreig gewoon met een rechtszaak,dan haken ze wel af :!: :!:

01 maart 2006 02:20
Profiel

Bericht 
Wij zijn al jaren bij Pretium, aangezien we veel naar buitenland bellen scheelt dit echt in de kosten.
In al die jaren is er ooit een keer een fout gemaakt met het teveel berekenen van een gesprek binnen de korste keren had ik het bedrag weer terug op mijn rekening. Pretium= prima

02 maart 2006 16:51
Profiel

Bericht Ga niet in zee met Pretium Telecom
Ik heb enorm de balen van Pretium Veilingen. Ik ben er in gestonken toen ik benaderd werd om gratis lid te worden van Pretium Veilingen. Het zou me echt helemaal niets kosten. Ik was al eens lid geworden van Pretium Telecom vandaar dat die hufters mijn rekeningnummer nog hadden. Op 3 januari is er keurig 50 euro afgeschreven waarvan ik mij niet kan herinneren hiervoor ooit toestemming gegeven te hebben.

Dus stink er alsjeblieft niet in als zo'n lijzig stemmetje je belt met dat geweldige gratis aanbod. Ze pakken je echt. Ik hoop dat heel veel mensen iets hebben aan dit berichtje van iemand die hoopt dat Pretium Telecom en Veilingen zo snel mogelijk uit de gouden gids verdwijnt.

BOYCOT PRETIUM!

08 maart 2006 20:54
Profiel

Bericht Pretium - wet kopen op afstand?
Helaas, ik ben er ook ingestonken. Na op 28 jan. 2005 een Pretium Telecom abonnement te hebben afgesloten, hebben zij ons gebeld (in februari). Of wij een jaar gratis lid wilden worden van Pretium. Ik kan mij dit gesprek niet eens meer herinneren, en mijn man ook niet. Gewoonlijk trappen wij niet in dit soort zaken...dachten we.

Begin maart dit jaar wordt er zonder enige melding vooraf een bedrag van onze rekening geschreven, dat niets met Pretium Telecom te maken heeft. Het blijkt het lidmaatschap te zijn voor Pretium Veilingen. Dus toch ingetrapt...of niet?

Ik vraag me af of de vermeende overeenkomst wel rechtsgeldig is. Ik heb namelijk geen bevestigingsbrief ontvangen van het telefoongesprek. Ik heb nu een brief geschreven met het verzoek om de bandopname aan mij te sturen. Ik wil het hele telefoongesprek wel horen. Daarnaast ga ik het bedrag te storneren van het lidmaatschap. Er bestaat een Wet Kopen op Afstand, ik ben benieuwd of deze wet voor mij nog iets kan betekenen. Weet iemand hier meer van?

28 maart 2006 14:05
Profiel

Bericht Pretium misbruik van naam KPN
Een paar dagen geleden werd ik gebeld door iemand die heel snel een naam noemde die in verstond als "PTT Telekom" (als je "Pretium Telekom" snel uitspreekt klinkt dat zo) en die mij het aanbod deed om 's avonds en in het weekend geheel gratis te bellen. Op mijn vraag wie er nu precies belde antwoordde deze, dus modern-snel pratende, jongeman dat ik gewoon bij KPN bleef. De indruk werd dus gewekt dat ik met KPN belde, en dat die in de huidige telecommunicatie-oorlog mij een aantrekkelijk aanbod deed om me als klant te behouden. Vervolgens werd het gesprek opgenomen, naar die knul zei omdat zo de regels waren. En ik moest dan wel een machtiging tot afschrijving geven.

Vandaag, een dag of drie later kwam de aap uit de mouw, uit de toegezonden brief en het magazine blijkt het te gaan om Pretium, een "carrierpreselector" firma, die zich van halve waarheden bedient, (want je blijft echt bij KPN, je telefoonabonnement loopt namelijk gewoon door; maar je belt voortaan via de lijn van Pretium) die erger, namelijk ongrijpbaarder, zijn dan een hele leugen.

Of je via Pretium nu daadwerkelijk gratis kunt bellen "s avonds of in het weekend laat me koud. Ik heb nou eenmaal een hekel aan zulke (Amerikaanse?) methodes. Die aggressieve telefonische acquisitie geeft je het gevoel voortdurend op de toppen van je alertheid te moeten zijn, elke keer als de telefoon gaat. Het is alsof je in een bos loopt en er steeds op verdacht moet zijn dat achter iedere boom een vent met een mes kan staan.

Op deze site las ik de ervaringen van anderen, 80% negatief, 20% positief, genoeg reden voor mij om van registratie bij Pretium af te willen.
Onderaan hun brief melden ze dat je binnen 5 werkdagen een 0900 nummer kunt bellen (0,15 ct per minuut, ben benieuwd hoe lang ik wachten moet voor ik iemand aan de lijn krijg...) om "alsnog niet van Pretium Voice gebruik(te)maken". Dat zal ik dus ook zeker doen.

Overigens lijkt mij een bandopname geen bewijs dat in een rechtszaak stand houdt.

Wat mij verder opvalt bij de negatieve reacties is dat het bij zoveel daarvan om ouderen, vaak zeer oude ouderen gaat. Hoe komt Pretium aan die privacy gevoelige geboortedata? Zelf ben ik ook 70 jaar...hebben ze mij daarom gebeld?

Als er nog geen Radar uitzending over dit soort acquistie praktijken van telecom bedrijven (er zijn er vast mee dan alleen Pretium) is geweest zou die er moeten komen.

Laatst bijgewerkt door Rahadi op 01 jul 2006 23:25, in totaal 1 keer bewerkt.

01 jul 2006 19:39
Profiel

Bericht 
hai, ook maar weer even een reactie van mij dan, ik heb ook op een call-center gewerkt wat voor prerium werkt(e). op het eerste gezicht is er totaal niets mis met de werkwijze van de call-agents (zoals ons bel mutsen genoemt wordt) wij )altans de meeste) doen zeker ons uiterste best om het beste resultaat te verkrijgen voor beide partijen. en ag er zit af en toe een rotte appel tussen maar dat heb je overal, hieronder ook mijn visie over het gehele onderwerp.

Ook kan ik hierbij (staat miss een beetje scheef in verhouding) wel melden dat het de call-agents altijd ook HEEL mooi voorgedaan wordt maar de uitvoering ligt toch echt bij het bedrijf pretium zelf. denk daar even bij na als "de volgende" weer belt. een vriendelijke toon kan bij de ene toch beter volstaan als een afsnouwing ;) en dat hoeft dan niet overdreven vriendelijk. immers heeft de agent altijd de keus om uw nummer terug in de pot te gooien of hem te verwijderen uit het bestand ;) (wat overegens niet wil zeggen dat het nummer niet in de volgende lading zit omdat de nummers weer eens op zijn uit een bepaald bestand...

vragen staat altijd vrij.. antwoorden trouwens ook ! :)

Citaat:
Mijn vader gaf te kennen zeer tevrede te zijn met de KPN, waarop de man de indruk wekte namens de KPN te bellen. Na lang aandringen van de verkoper is mijn vader acoord gegaan en heeft hij de man voorzien van de benodigde gegevens, mits dit een aanbieding van de KPN zou zijn, wat de man nogmaals bevestigde.

ja dat is zeer fout, maar als iets telefonisch wordt afgesproken dat wordt dat altijd opgenomen (hier moet je dan me in stemmen!) daarnaast moet de datum, je eigen naam EN de naam van het bedrijf genoemt worden in de Voice-log (zo heet dat opnemen een log maken van je stem (en de marketeer)) de voicelog werkt als een contract.

conclusie is: de marketeer mocht zich niet voordoen als medewerker van KPN, maar daarnaast heeft die persoon ook niet goed geluisterd, tenzij in de Voice-log duidelijk is gesteld dat het om een abbonement gaat van KPN..

slimmer is dus ALS je al iets aanvraagt het IN de voicelog ZELF nog een keer te herhalen! en dan kan je zelf altijd nog bij bewust zijn komen en het niet doen.

Citaat:

Geef dit door aan KPN dan kunnen zij de stappen ondernemen tegen Pretium.

Hoeft niet KPN heeft een speciaal nummer waarop je de Carrier Pre-select uit kunt zetten, nummer: 0800-1273

Citaat:

Notabene €31 over de maand december.

December is altijd een dure maand!

Citaat:

Dat is best mogelijk, maar ze moeten niet willekeurige mensen opbellen en dan zeggen dat ze met Pretium, via de KPN bellen, want dat is niet zo!

Maar zo worden wel, vooral de wat oudere mensen in de maling genomen.

dat is WEL zo, Pretium Telecom werkt met PRE-SELECT bellen. Bellen met pretuim werkt door het bellen met een specifieke code voor elk telefoon nummer (zoals bij voorbeeld bij tele2 1602 is) als je je aanmeld voor PRE-SELECT want dat is eigenlijk wat ze doen! dan wordt automatisch ieder nummer wat je intoetst voorafgegaan door 1637 (of 1602 bij bv tele2) je blijft dus WEL je KPN gebruiken. dit pre select kun je ook uitzetten waardoor je weer met KPN gaat bellen, hoe dat werkt kun je lezen in het welkomspakket en ook op KPN.com trefwoord Preselect (zie ook boven)

Citaat:

Ook denk ik dat oudere wijs genoeg zijn om niets aan de telefoon te kopen ( wijsheid komt immers met de jaren) Ps Niet iedere oudere is inmiddels zo dement als u hier doet voorkomen.

Inderdaad!

Citaat:

Hai Loesje,

Hoe kan pretium telecom jouw telefoon nu laten afsluiten, je aansluiting zit toch nog bij de KPN?

klopt! de aansluiting zit bij KPN.. vanwegen het eerder genoemde carrier preselect!.... heel gemakkelijk er ff af halen en klaar ;) staat wederom in het welkoms pakket ;)

Citaat:

KPN met belplus 200 geen start tarief bij de eerste 30 gesprekken buiten de regio.

Nee inderdaad... maar wel iedere maand 200 belminuten MOETEN kopen bij KPN.. en als je ze niet meer koopt blijven je Minuten staan totdat je ze weer koopt.. ze zijn ook niet gek bij KPN hoor ;)

Citaat:

elke maand opnieuw moest ik ze bellen hoeveeel er van mijnrekening weerd afgeboekt omdat de afrekening pas achteraf kommt,

Als ik me niet vergis komt bij pretium of op iedere dag dat je het aangevraagt hebt (om de maand0 dus bv als je aanmelding van 13 januari is komt 13 februari de eerste rekening... OF iedere 32 euro komt er een rekening..(dat kan ook tele2 zijn..)

Citaat:

Ik vond het nodig hier te reageren omdat ik niet gelukkig ben met de verkooppraktijken van pretium telecom. Mijn zieke oma van 88 jaar werd opgebeld door pretium telecom. Zij kon hier naar eigen zeggen nauwelijks iets van verstaan. Ze is namelijk slechthorend en ziek. Ze heeft dus maar ja, ja gezegd terwijl ze niet wist wat er aan de andere kant van de lijn bedoeld werd. Na het gebruikelijk belscript met de geweldige aanbiedingen. Heeft ze dus maar haar bankrekeningnummer gegeven. Toen ik op bezoek kwam heb ik maar uitgelegd waar ze zich geabonneerd had en dat ze nu niet meer belde bij kpn, waar ze overigens niet ontevreden over was. De conclusie was dus dat ze iets had gekocht wat ze niet begrepen had en niet wilde. Ik vraag mij af of pretium telecom met dergelijke verkooppraktijken niet een bepaalde morele grens overschrijd.

Opzich is het dus allemaal netjes verlopen.. qwa verkoop dan.. maar pretium is GEEN vaste dienst en kun je ZELF uitschakelen! via bovengenoemde

Citaat:

Verders bel je bij Pretium de eerste minuut zeker niet voordelig. vb. je belt 10 seconden, maar moet voor 1 minuut afrekenen, Kassa !,

dat is tegenwoordig met mobiele telefoons ook...

Citaat:
Vele hebben internet verbinding thuis een toegang om te verkennen naar dat gene waar je meer van wil weten. zoals goedkoper bellen, lezen in voorwaarden dat je niet voor verassingen komt te staan.

en echt soms kom je dan dingen tegen http://www.1643telecom.nl/index2.php

Jah.. en waneer stopt het wit wassen van geld? van dat bedrijf? en is het ineens opgedoekt?

Citaat:

RECTIFICATIE

Bij vonnis van de Voorzieningenrechter van de Rechtbank te Haarlem d.d. 25 november 2005 zijn wij veroordeeld om u langs deze weg op de hoogte te stellen van het navolgende.

Op vordering van KPN is ons met onmiddellijke ingang verboden om nog langer mede te delen of te suggereren dat u bij Pretium altijd tegen de laagste kosten belt. Dit soort uitingen is misleidend. In werkelijkheid hangt het namelijk in belangrijke mate af van het belgedrag van individuele consumenten of zij bij de ene of bij de andere aanbieder goedkoper uit zijn.

Ook mogen wij niet langer met de Pretium Garantie Voice de suggestie wekken dat Pretium altijd de goedkoopste zou zijn. Dit onder meer omdat wij ten onrechte stelden dat wij u dubbel het verschil zouden uitbetalen wanneer u bij een andere aanbieder lagere telefoonkosten per maand zou hebben gehad, terwijl wij in werkelijkheid in die vergelijking de voordeelregelingen van andere aanbieders, zoals VoordeelNummers en BelPlus van KPN, buiten beschouwing lieten. De rechter heeft geoordeeld dat wij u hiermee hebben misleid.

Pretium Telecom B.V.

ag hebben we gewoon een zinnetje iets anders gezegt (volgensmij was het maar 1 woord ;) ) of soms belde we gewoon door met diezelfde boodschap ;)

Citaat:

Ook mijn vader (89 jaar) is telefonisch benaderd door `Pretium Telecom'
Volgens mij vader heeft hij in dit telefoon gesprek alleen gevraagd om meer schriftelijk informatie.

dan zal het toch echt zelf zijn rekening nummer hebben moeten geven en op ALLE vragen JA gezegt moeten hebben... eneeuh.. dan heeft meneer zelf niet goed opgelet.

Citaat:

even naar de primafoon daar gooien ze pretium er zo van af...

dat hoeft dus niet eens...

Citaat:

De eerste afschrijving was in 1 maand hoger dan bij de KPN in 2 maanden tijd.

Toch wel knap dat je de eerste rekening pas krijgt na 36 euro....

[/Quote]

hallo mensen,

ik werk in een callcentre en bel zelf mensen op om te vragen of ze met pretium telecom willen bellen.
de manier waarop mensen benaderd zijn aan de telefoon is niet de schuld van de provider maar van de persoon die hen opbelt...het is namelijk zo dat je per klant 10 minuten extra uitbetaald krijgt... en sommige mensen die liegen dus om klanten binnen te krijgen maar dit gaat zeker niet van pretium telecom uit....en deze mensen worden er ook op aangesproken of op staande voet ontslagen als dit geconstateerd wordt
iedere beller krijgt 1 standaard script en daar moet je je aan houden..maar daar staat echt niet in dat we moeten zeggen dat we van de KPN zijn
van sommige verhalen die hier staan schrik ik wel een beetje van hoe mensen misleidt zijn, ikzelf zou het niet eens durven...

[/Quote]

slecht voorbeeld van een call center.... dat je 10 min meer uitbetaald krijgt per klant... ik kreeg 5 euro per aanmelding en haalde er per dag zo ongeveer 15 ;) kassa voor mij :P overegens op een NETTE manier als ik er niet zeker van was dan liet ik de klant zeld natuurlijk de keus maar zou dan heus niet verder aandringen! maar wordt toch wel saai zo dus doe nu iets met SAP enzo :-)

daar staat er inderdaad niet in dat we van KPN bellen :) ik moet dat script nog es opsnorren! ik heb het nl nog! ik zou het overegens wel durven maar ligt niet in mijn principe om dat te doen. ik schrik overegens niet echt wetend wat er allemaal gebeurt in die sector en sommige verhalen zijn te belachelijk voor woorden en daaruit klopt de helft niet.

ik gebruikte mijn script bijna nooit (principe van oplezen horen "ze") maar gebruikte eigen bewoording waaruit wel alle steekworden terug kwamen en duidelijk was te horen dat het om pretium telecom ging

Citaat:

En als je een potentiele klant hebt(iemand die aan mij vragen gaat stellen over het product) ben je toch gauw een goeie 10 minuten in gesprek.....en als de mensen het dan nog presteren om te vragen: JE BENT TOCH VAN DE KPN, of OH JE BENT NIET VAN DE KPN....dan denk ik ja, je vraagt er dus gewoon om, om opgelicht te worden als je niet eens luisterd naar wat ik al zo'n 30 keer heb gezegd

precies!

Citaat:

ik heb aangegeven geen klant meer te zijn van Pretium . Toen kreeg ik een vaag verhaal dat Paspoort en Telecom 2 verschillende waren .

telecom 2? is dat nieuw of is dat gewoon een ander bedrijf als pretium?

Citaat:

Toen een kennis van mij een mobiel kocht, kreeg hij gelijk in de winkel (t for telecom) een contract wat hij moest tekenen, hij dacht dat het voor de garantie van de gsm was, bleek het zo te zijn dat hij voor pretium telecom vast had getekend!!

euhm... Contract? Overeenkomst? Lezen? is wel eens handig bij een contract....

01 jul 2006 22:09
Profiel

Bericht Halve waarheden
Bovenstaand verhaal van "Dutch_com_freak" komt op mij over als een verzameling halve waarheden, precies zoals die "call center" jongens en meisjes doen.
Illusionisme, als het ware. Het is niet wat het is.

En ach, wat zielig, die werken voor een deel van hun centjes op provisie!
Dan hadden ze maar een vak moeten leren.

[Bericht aangepast door de moderator]

01 jul 2006 23:12
Profiel

Bericht 
Citaat:
En ach, wat zielig, die werken voor een deel van hun centjes op provisie!
Dan hadden ze maar een vak moeten leren.

ik run nu dankzij dat zeilige baantje een heel goed lopende ICT zaak en ben professioneel bezig met SAP, een van DE Administratie en process software applicatie(s) ter wereld ;-)

en das niet vanwegen de provisie hoor ;) en vertel mij maar eens wat er aan halve waarheden in staat ;-)

02 jul 2006 01:12
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2833 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 142  Volgende