Toon actieve onderwerpen Het is nu 10 sep 2010 10:32

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 ervaringen amstelgeld 
Auteur Bericht

Bericht ervaringen amstelgeld
hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar ervaringen met amstelgeld. Voor het bemiddelen voor een lening.
Ik heb inmiddels een offerte binnen gehad. Op zich een hele goede aanbieding.
Nu zit er apart een verzekering bij. Waar we geen intresse in hebben. Volgens een medewerker van amstelgeld hoeft dit ook niet, gewoon niet meesturen.

Maar nu zitten er nog 3 brieven bij 2 met een nota voor bemiddeling (1 ervan zou ik zelf moeten bewaren volgens de medewerker) en 1 voor akkoord om de kosten van de bemiddeling automatisch af te schrijven. Ik heb gebeld, dit zouden kosten zijn voor het bemiddelen van het gehele krediet, dus niet alleen voor het afsluiten van de verzekering. Dus of ik de verzekering er nu wel of niet bij neem, die nota zou betaald moeten worden.
En ook zijn het 2 formulieren 1 met de nota en 1 voor automatische afschrijving, op beide formulieren staat wel hetzelfde notanummer dus kan volgens de medewerker niet meerdere keren afgeschreven worden.

Nu ben ik best bereid een vergoeding te betalen, zo groot is die namelijk niet maar heb geen zin dit onnodig te betalen, andere verstrekkers hebben namelijk ook een regeling dat je als je verzekeringen afsluit je een vergoeding moet betalen voor het bemiddelen met de verzekeringsnemer sluit je de verzekering niet af dan hoeft dit niet,
Is dit bij amstelgeld ook het geval? of moet je dit gewoon echt betalen voor het krediet?

Hoop dat er iemand duidelijkheid kan geven?!?!?!?!?

09 jan 2010 15:27
Profiel

Bericht Re: ervaringen amstelgeld
Amstelgeld is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiƫle Diensverlening (KIFID) onder nummer 300.002681.

Ik zie nergens staan dat een verzekering verplicht is in de alg voorwaarden.
Verder ook niet dat er kosten verbonden zijn aan bemiddeling.
lees zelf even de http://www.amstelgeld.nl/amstelgeld/algemenevoorwaarden/ voorwaarden.
Beter is natuurlijk altijd te wachten totdat je zelf geld hebt om iets te kopen.
Lenen kost nu eenmaal geld.

veel succes

09 jan 2010 17:20
Profiel

Blijf weg van deze instelling. Geldt overigens ook voor AFAB. De zogenaamde adviesfee (bemidelingskosten) is gewoon luchtgeld die je gratis weggeeft. Vraag een lening bij een grote bank of moneyou aan. Hier hoeft men geen woekerfee te betalen of een verzekering te sluiten. Laat je niet misleiden door een iets hogere rente bij een bank. Als men de woekerfee (lees bemiddelingskosten) betaald ben je in praktijk tientallen procenten meer rente kwijt. Reken maar uit.

30 jan 2010 18:32
Profiel

Volgens onze informatie is het rekenen van een adviesfee bij een doorlopend krediet ook nog wettelijk verboden.

01 feb 2010 14:13
Profiel

Klopt Erkend, maar deze boeven sluiten een verzekering erbij en daarvoor betaal je de adviesfee....

01 feb 2010 15:54
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]