Re: Euro Credit Management AAA B.V. (Office Expert)
Ik heb vandaag een factuur binnengekregen van Office expert voor een bedrag van € 295, 12 incl. btw. Ik heb niets besteld en dit bedrijf neemt de telefoon niet op als ik meer informatie wil . Ze hopen er op dat iemand toch betaald, dat is de truc. Oplichterij dus.
07 jan 2010 12:28
lammertlammert
Ik ontving vandaag een heel sterk op een factuur lijkende 'aanbieding' van Office Expert. Telefoneren leverde een ingesprek toon op, waarna ik nog eens goed ging kijken en zag dat het dus om een 'aanbieding' ging. Direct verscheurd, dat ding. Wel grappig, het ging om MS Office, dat ik op mijn Mac echt niet draai. Toch even gegoogeld en zo dus gezien dat ik niet de enige ben die dit soort aanbiedingen krijg. Lijkt naar mijn smaak heel sterk op oplichting.
08 jan 2010 16:35
MaxGerrit
Vandaag ook z'n "factuur" gekregen moest wel even 2 x lezen voordat ik zag dat het reclame is!! Niet betalen heb em even ingescant om te laten zien waar het om gaat.http://twitpic.com/xnfo3 Ook nog even de algemene voorwaarden. http://twitpic.com/xng8m
11 jan 2010 13:11
Guardian72
Geweldig die scans.
Maar, toegegeven - er staat in dat het een aanbieding is. Alleen, zo klein dat ik - met nagenoeg perfecte ogen zeg maar - moeite moet doen om het te lezen.
Op grond hiervan zou je, m.i., moeten kunnen stellen dat dit op zijn minst misleidend is - zo niet oplichting.
Alleen jammer dat 'de wet' nog steeds niet optreed tegen dergelijke dubieuze bedrijven.
11 jan 2010 15:24
MPaalman1984
En ja hoor .. Nog een spookfactuur (dat is de 2e vandaag).
Naam: Euro Credit Management AAA BV Amsterdam Datum: 2010-01-05
Ook ik heb vandaag 13-01-10 een Nep factuur van office expert gekregen. € 295.12 voor 9pro,win. dat win. staat waarschijnlijk voor winst of winnen bij AAA BV. Het is geen oplichting maar wel bedrog, ook deze factuur gaat de versnipperaar in. Groet André
13 jan 2010 11:49
van aalst
ik heb er ook vandaag ook een gekregen. 13-1-2010 dus in 2010 ook oppassen voor deze oplichter en zielig figuur ,en melden bij steunpuntfraude
mvg bob
13 jan 2010 18:16
sisca
Hallo,
Ook wij hebben deze "aanbieding brief" ontvangen van OfficeExpert. Het ziet eruit als een FACTUUR die je moet gaan betalen binnen 14 dagen. Maar als je de kleine lettertjes leest zie je staan "]Dit is een aanbieding en geen factuur". Ik zou de bril erbij opzetten. Heel misleidend. En als je belt krijg je een in gesprek toon.
afzender, Sisca
15 jan 2010 16:53
Else1981
Ook wij zijn een van de 'gelukkigen':
OfficeExpert / Euro Credit Management AAA B.V. Factuur cq 'aanbieding' van 295,12 euro, te betalen binnen 14 dagen. Factuurdatum 2010-01-08 Referentienr 33453149
Na een telefoontje zeggen ze ons uit hun mailingbestand gehaald te hebben.
Gewoon pure oplichterij! Dit moet gewoon aangepakt worden. Ik zie hier namelijk dat er oktober 2009 al dergelijke brieven opdoken. De RCC heeft zich er tegen uitgesproken en toch gaat het door. Laat Nederland nou eens hard optreden tegen zulke figuren! Hoevelen zullen per ongeluk dergelijke facturen toch betalen?!
15 jan 2010 17:03
radarpostegmond
Heb helaas ook een factuur/offerte van Euro Credit Management AAA B.V. (Office Expert) gehad. Gelukkig zijn we maar een klein bedrijf en wist ik dat ik niets had aangeschaft. Bij het goed bestuderen van de factuur zag ik dat er linksboven staat dat het om een aanbieding gaat. Ik hoop dat mensen dit forum lezen en niet overgaan tot betaling, zonde van je geld!! Let op dus allemaal. Dit bedrijf is dus nog steeds actief.
16 jan 2010 16:12
schepen
Ook wij als bedrijf hebben vandaag een factuur van Office Center binnen gekregen, ik heb gebeld, maar de lijn is in gesprek. Zo te zien hebben we het hier allemaal over de zelfde oplichter(s)!!
18 jan 2010 10:51
gurpvm
Ook ik heb een 'rekening' ontvangen voor Office9 pakket a ruim295,00 euro. Met een behoorlijk sterke bril was te lezen dat het een 'fake' faktuur is. Ben bang dat grotere bedrijven hier nog wel eens mee in de boot kunnen gaan. Deze "SPAM" aanval moet gewoon gestopt worden.
20 jan 2010 14:55
imarep
Sluit me aan bij de rest: vandaag ook een nepfactuur gekregen. Afzender: Office Expert, Postugan 170, SE-211 65 Malmoe. Aanpakken die klup en dit soort verachtelijke methoden!
20 jan 2010 21:37
vvks
Ook bij ons, een gevestigd bedrijf, viel de veelbesproken nota op de mat. Aangezien wij alleen gebruik maken van Macintosh systemen was een nota voor iets wat een Office product suggereert al meteen merkwaardig. Uiteraard hebben wij even gekeken wie de persoon achter het bedrijf OfficeExpert betreft en ook wij komen uit bij een zekere Tony M. In de door ons te raadplegen bestanden komt deze meneer in het geheel niet voor in Nederland. De verschillende telefoonnummers, 1. die op de veelbesproken nota van € 295,12 staat en 2. het nummer die de kvk van het bedrijf hanteert , zijn beiden gelet op de "overgangstoon" doorgeschakeld naar het buitenland. Publicaties op het internet herleiden meneer M. dan ook naar Malmo, het poststempel op de envelop waarin de "nota" zat, bevestigd dan ook de herkomst, Zweden. Dit is een oplichter die in Nederland op deze manier zijn gang kan gaan. Simpelweg omdat justitie de man hier wel kan vervolgen maar niet kan oppakken en het misdrijf niet van dusdanige aard is dat dit een uitlevering rechtvaardigt. Deze persoon zou simpelweg opgespoord moeten worden en vervolgens met een camera in zijn gezicht en publiek aan een pittig verhoor moeten worden onderworpen. De schandpaal. Hierop zou de persoon moeten worden aangehouden en zijn bankgegevens in beslag genomen moeten worden genomen. Iedereen die belazerd is door deze meneer wordt op deze wijze bij justitie bekend, betalingen zijn namelijk, hoe kan het ook anders, via de ING verlopen. Vervolgens zou iedere benadeelde benaderd moeten worden en verzocht worden massaal aangifte te doen. De sanctie. Schandalig dat deze lui op deze manier mensen belazeren zou je zeggen. Nog schandaliger is het dat ze gewoon hun gang kunnen gaan, jarenlang zonder dat ze een strobreed in de weg gelegd worden.
Laatst bijgewerkt door vvks op 24 jan 2010 00:13, in totaal 1 keer bewerkt.
23 jan 2010 18:28
Guardian72
Citaat:
Macintosh systemen was een nota voor iets wat een Office product suggereert al meteen merkwaardig
(off topic) er is wel degelijk een Office voor de Mac.
Maar dat terzijde. Mischien contact opnemen met justitie in zweden, kunnen zij daar wat doen? Of contact met de Nederlandse bank waar dit stuk ongeluk gebruik van maakt? Want zij werken in feite oplichting in de hand... of vind de bank het wel best zo?
24 jan 2010 00:13
vvks
De bank is hier zonder enige twijfel van op de hoogte. Het zal me niet verbazen als de bank regelmatig het verzoek krijgt van een gedupeerde om een transactie terug te laten draaien. We hebben het hier over de ING.... en de Bijlmer. Voeg daar een crimineel aan toe en je hebt een recept waar Madame Medusa jaloers op zou zijn. Ook de eigenaar van Hoogoorddreef 9 moet hiervan op de hoogte zijn. De Zweedse autoriteiten zijn hier absoluut van op de hoogte, er bestaan namelijk internet artikelen vanuit Zweden die over dezelfde persoon gaan die ook hier in verband gebracht wordt met spookfacturen. Zie "Politisk Incorrect". Hierin wordt precies uitgelegd wie deze meneer M. is, wat zijn prive adres is, zijn mobiele telefoonnummer en wie zijn handlangers zijn met naam en toenaam. Meneer M. is een bodybuilder en werkt(e) als portier bij een slachthuis. Voor de goede orde, voor de actuele correctheid sta ik niet in, wel duidelijk is dat ook in Zweden het nodige zich heeft afgespeeld in dezelfde setting met dezelfde persoon. Kortom, we hebben het hier dus over activiteiten in Zweden en Nederland. Wie weet wat zich afspeelt in andere landen? Laten we wel wezen, deze mensen doen dit omdat ze er heel veel geld mee binnenhalen en wat minder moraal hebben dan de doorsnee burger. Kwalijker is het dat ze de gelegenheid geboden wordt. Er zijn klaarblijkelijk nog steeds instanties die ze de faciliteiten blijven bieden dit te kunnen doen zoals de bank en de kamer van koophandel. Dan bestaat nog het dilemma dat justitie door de in Nederland tot inmiddels onbereikbare hoogte doorgeschoten privacywetgeving met handen en voeten gebonden is. Ik kan hier bladzijden over vol schrijven want dit soort zaken irriteren me mateloos. Dat doe ik niet en laat het er verder bij door te suggereren dat we misschien de volgende keer in het stemhokje een ander vakje moeten aankruisen. Hier ligt een leuk programma voor Peter R. of voor die leuke dame van Tros opgelicht.
24 jan 2010 11:29
Jos Koggel
We ontvingen vandaag in ons betalingsysteem een op een factuur lijkende aanbieding (in zeer kleine letters vermeld) d.d. 18 januari 2010 van een voor mij overkomende dubieuze leverancier van kantoormiddelen. Een niet oplettende of te drukke maar een betalingsbevoegde medewerker cq.persoon zou deze aanbieding als een factuur kunnen beoordelen en tot betaling ervan kunnen overgaan. Ik heb niet het gevoel dat het op de aanbieding vermelde na betaling ervan geleverd zal worden. Dus wees gewaarschuwd je bent zo een bedrag van € 295,12
25 jan 2010 14:04
Patrick Lunteren
Goedendag,
ik heb er ook 1 gehad en heb de KVK gebeld en de Stichting acquisitiefraude, de KVK zegt niks te kunnen doen en Stichting acquisitiefraude wilde graag de rekening toe gefaxt hebben dit heb ik dus maar gedaan. Ik heb ook de ING gebeld Waar het geld heen gaat voor deze oplichters, zij waren geintreseerd in het verhaal en heb de spook Rekening naar ze toe gefaxt en ze hebben mij belooft er na te gaan kijken
01 feb 2010 14:50
snoeijing
Ik heb gisteren ook een factuur van Office expert gehad, we hadden natuurlijk niks besteld/gekocht.Dit bedrijf die deze facturen verstuurd is al een keer door de reclame code comissie op de vingers getikt.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum