Ik ontving gisteren een op wat lijkt een factuur voor het product Office 9 PRO, WIN, NED, CD Multilangual t.w.v. € 248 excl. btw
Er staat met kleine letters iets over een aanbieding, maar dat is niet duidelijk. Wat wel duidelijk is is de regel GAARNE BETALING BINNEN 14 DAGEN (15-10-09)
Ik heb helemaal niets besteld. Ik heb het telefoonnummer wat is vermeld gebeld; Deze gaat 2x over, je hoort 2 piepjes en het gaat in gesprek...
Ik heb zojuist een e-mail gezonden met de vraag e.e.a. op te helderen.
Re: Euro Credit Management AAA B.V. (Office Expert)
Nee geen ervaring maar ben wijs teken niks en gooi het in de kliko.
Dit is nl een aanbieding maar dat staat er in kleine letters.
07 okt 2009 16:19
jermen2
Ook hier dezelfde factuur gehad, gewoon door de versnipperaar en vooral geen contact zoeken of dingen faxen. Gewoon oplichterij
07 okt 2009 21:20
Ad Verkaad
De vent die achter deze club zit, ene Tony Mlinaric uit Zweden, wordt ook in Zweden al genoemd bij dit soort oplichtingspraktijken. Zie deze site bijvoorbeeld, en deze site (voor als je Zweeds kan lezen).
In dat laatste artikel zegt Tony uiteraard dat hij een nette ondernemer is en dat hij het allemaal goed bedoelde.
08 okt 2009 09:21
henkdetank
Als je zo'n spook factuur hebt wordt geadviseerd om deze naar steunpunt Acquisitiefraude te sturen:
Ook ik heb vandaag een nota ontvangen (295,12). Gelijk gebeld wie ze zijn. Ik dacht misschien heb ik iets besteld zonder het in de gaten te hebben. Krijg je als antwoord idd dat het een aanbieding is. Vreemde soort van aanbieding een nota???? Als je betaalt schijn je het product te krijgen van hem. Ik vroeg hem waarom op deze wijze waarom niet gewoon een mailing. Toen werd het hem te heet onder de voeten hing ie op. Dus ik heb gelijk gegoogled en zag idd hem op steunpunt aquisitiefraude staan. Dus weer terug gebeld (ik was boos had niet gehoeven natuurlijk) dat ie ons met rust moet laten en dat ik hem zou aanmelden bij steunpunt aquisitiefraude en opgelicht en radar natuurlijk. Hij vond het een hele normale manier van zijn producten aanbieden. Ik vind het altijd zo misselijkmakend. Ik heb 3 jaar geleden hier voor het eerst mee te maken gehad heeft mij een discussie gekost via de rechtsbijstandverzekering van een paar weken daarom ben ik flink allert op dit soort bedrijven. Mijn advies is google altijd bij een vreemde nota negen van de tien keer staan ze al ergens gemeld.
16 okt 2009 18:01
qwertyna
Nep factuur ook binnen gekregen.
Fax hem naar KvK steunpunt 055 - 5059788. Bel naar office expert en zeg dat je per direct uit zijn bestand gehaald wil worden.
Overigens wel grappig als je honderd keer belt krijg je honderd keer dezelfde man aan de telefoon.
Ik vind deze manier van zaken doen zo beneden niveau. Zulke facturen halen het bloed onder mijn nagels vandaan.
21 okt 2009 14:08
dutchcon
Wij hadden heel toevallig een office pakket van windows besteld bij onze vaste leverancier, en dat hadden wij dezelfde week binnen. Ook op die dag ontvangen wij een "nota"van Office Expert, en je raad het al...wij gingen er blindelings vanuit dat het de nota was van het reeds geleverde office pakket. Tot wij 2 dagen later een volledig onbuikbaar schijfje ontvanen,Office 9 pro Multilingual Dictionary. Toen gingen pas de alarmbelletjes rinkelen...helaas te laat. Bij het telefonisch verzoek de koop terug te draaien wordt vermeld dat die een aanbieding betreft, en derhalve niet terug genomen kan worden.. Weet iemand raad hoe wij toch weer deze "aankoop"terug kunnen draaien??
21 okt 2009 14:46
Ad Verkaad
dutchcon schreef:
Wij hadden heel toevallig een office pakket van windows besteld bij onze vaste leverancier, en dat hadden wij dezelfde week binnen. Ook op die dag ontvangen wij een "nota"van Office Expert, en je raad het al...wij gingen er blindelings vanuit dat het de nota was van het reeds geleverde office pakket. Tot wij 2 dagen later een volledig onbuikbaar schijfje ontvanen,Office 9 pro Multilingual Dictionary. Toen gingen pas de alarmbelletjes rinkelen...helaas te laat. Bij het telefonisch verzoek de koop terug te draaien wordt vermeld dat die een aanbieding betreft, en derhalve niet terug genomen kan worden.. Weet iemand raad hoe wij toch weer deze "aankoop"terug kunnen draaien??
Binnen 7 dagen na het aangaan van de overeenkomst (dus na je betaling) kun je zonder opgaaf van redenen de koop op afstand ontbinden. Als de verkoper je niet heeft gewezen op deze mogelijkheid, geldt zelfs een termijn van 3 maanden!
Ontbinden doe je door simpelweg een briefje te sturen met daarin de mededeling dat er sprake is geweest van koop op afstand, en dat je de koop wenst te ontbinden.
Op 22okt09 zelfde faktuur ontvangen welke is gedateerd 03n0v2009
22 okt 2009 14:03
henkro
Ook wij mochten een factuur ontvangen van Office Expert. Net een nare ervaring met C & E Concultancy achter de rug, dus extra voorzichtig geworden met onbekende facturen. Als je goed kijkt zie je ook onder hun bedrijfslogo aanbieding staan, maar het blijft er als een factuur uit zien. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus bij twijfel eerst Internet en Google raadplegen: die sturen je vanzelf naar Radar.
03 nov 2009 16:38
Hilke
Ook ik kreeg op 06-11-2009 een nepfactuur van Office Expert van €295,12 voor de zgn aanschaf van Office9 Pro..... Betaling binnen 14 dagen op INGrekening 4238607
25 nov 2009 11:56
Sccorpio
Gister (26 nov.'09) avond bij het legen van mijn brievenbus trof ik exact dezelfde nep factuur aan, als Hilke; "295 euro en 12 cent, gaarne betaling binnen 14 dagen". Voor mij werd al snel duidelijk dat de factuur een amateuristisch gefabriceerde kopie is ook omdat ik verder helemaal niets van dien aard besteld heb. Het is jammer dat er mensen bestaan die niet bereid zijn om gewoon te gaan werken, maar helaas op zo'n oneerlijke manier evengoed aan geld komen. Want van de 100 verstuurde nepfacturen zijn er misschien toch 20 á 30 gezinnen die tot betaling overgaan. Tony Mlinaric uit Zweden zal er ongetwijfeld al een tijd mee bezig zijn en meer dan 100 van die nepfacturen verstuurd hebben. Intussen viert hij feest op de Bahama's. Voor iedereen die op deze manier is bedrogen... Sterkte.
27 nov 2009 14:23
arnobouwens
Aan de schandpaal: Euro Credit Management AAA (Office Expert
Bijzonder dat een frauduleuze club kan door blijven gaan met het sturen van deze 'aanbiedingen' die lijken op een factuur en uit alles ademt dat ze een poot uitdraaien. In de zomer al spookfacturen opgedoken en nu blijkt dat ze nog steeds doorleuk doorgaan. Kan voor Euro Credit Management AAA BV een schandpaal worden gecreeerd?
27 nov 2009 16:16
schaw
Ik oktober heb ik ook een "aanbieding" ontvangen die erg leek op een factuur / aanmaning. Volgens de Kamer van Koophandel is Tony Mlinaric, geboren 05-06-1971, Malmö, Zweden sedert 14-3-2008 de enige aandeelhouder van Euro Credit Management AAA B.V., OfficeExpert. Volgens de belastingdienst is het BTW nummer niet meer actief sedert februari 2008. Na deze informatie heb ik de FIOD gemeld dat er met het BTW nummer nog steeds omzet word gemaakt d.m.v. fake facturen. De FIOD berichte mij dat mijn brief was ontvangen en det er verder geen informatie word verstrekt i.v.m. de privacy bescherming. Ook heb de ING gevraagd of zij het rekeningnummer van dit bedrijf willen blokkeren. Van de ING komt helemaal GEEN reactie. In de gegevens van de Kamer van Koophandel staat ook een email adres (ecm@europe.com) dit functioneert gewoon en op de website europe.com krijg je een redirect naar andere websites. Het zou mij niet verbazen als al die websites gekopieerd zijn van het orgineel en dat op die manier ook mensen worden opgelicht als ze aankopen doen of reizen boeken.
De onderstaande gegevens zijn openbaar te verkrijgen bij de kamer van koophandel. Dossiernummer: 34194095 Blad 00001
Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor Amsterdam ____________________________________________________________________________ Rechtspersoon: Rechtsvorm :Besloten vennootschap Naam :Euro Credit Management AAA B.V. Statutaire zetel :Amsterdam Eerste inschrijving in het handelsregister :29-09-2003 Akte van oprichting :11-09-2003 Akte laatste statuten- wijziging :09-10-2007 Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.000,00 Geplaatst kapitaal :EUR 18.000,00 Gestort kapitaal :EUR 18.000,00 ---------------------------------------------------------------------------- Onderneming: Handelsna(a)m(en) :Euro Credit Management AAA B.V. OfficeExpert Adres :Hoogoorddreef 9, 1101BA Amsterdam Zuidoost Correspondentieadres ostbus 12119, 1100AC Amsterdam Zuidoost Telefoonnummer :020-3120574 Faxnummer :020-3120444 E-mailadres :ecm@europe.com Datum vestiging :01-06-2003 De rechtspersoon drijft de onderneming sinds:11-09-2003 Bedrijfsomschrijving :Adviseren en assisteren op het gebied van bedrijfsorganisaties, meer speciaal ter zake van debiteurenadministraties Werkzame personen :1 ---------------------------------------------------------------------------- Enig aandeelhouder:
Naam :Mlinaric, Tony Geboortedatum en -plaats :05-06-1971, Malmö, Zweden Enig aandeelhouder sedert :14-03-2008 ---------------------------------------------------------------------------- Bestuurder(s):
Naam :Mlinaric, Tony Geboortedatum en -plaats :05-06-1971, Malmö, Zweden
19-10-2009 Blad 00002 volgt. Dossiernummer: 34194095 Blad 00002 ____________________________________________________________________________ Infunctietreding :14-03-2008 Titel :Algemeen directeur Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd ____________________________________________________________________________ Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.
Woerden, 19-10-2009 Uittreksel is vervaardigd om 14.50 uur
Voor uittreksel
Bron: Uittreksel-informatie Internet. Geldt niet als uittreksel in de zin van artikel 22 lid 1 van de Handelsregisterwet 2007.
Misschien is dit iets voor een onderzoeksjournalist die samen met de website op een grotere fraude kan stuiten dan het nu al is.
29 nov 2009 22:21
muurman
Ook wij kregen een factuur van office expert. Dit gebeurd dus al een tijd door deze meneer en komt er tot nu toe mee weg blijkbaar.
08 dec 2009 09:31
Mirjam1811
Ook wij hebben vandaag een factuur ontvangen van Office expert. Wij hebben niets besteld. Het gaat over een Office 9 Pro.
Volgens de factuur zit het bedrijf in Amsterdam( alleen een postbus nr.) achterop de envelope staat een adres in Zweden (ook een postbus : Poststugan 170 SE-211 65 Malmoe.
NIET BETALEN maar in de Papier bak er mee.
14 dec 2009 13:34
ericverberne
Ook hier heb ik de "factuur" ontvangen van Office Expert. De kleine lettertjes waarin staat dat het om een aanbieding gaat is extra moeilijk leesbaar gemaakt door de letters dichter op elkaar te laten staan plus extra kleine letter. Gebeld maar kreeg ieder keer een in gesprek toon. Hoop dat deze Zweed aangepakt wordt en een grote financiële straf krijgt.
18 dec 2009 17:19
clean
ook wij hebben deze factuur ontvangen wij hadden echt zoiets van wat the **** is dit we hebben niks besteld we zijn meteen internet op gegaan van welk bedrijf het verder was. en kwamen dus alleen maar sites over dat het een oplichter is dus bij deze chek eeerst internet voordat je iets betaald!!!!!
18 dec 2009 17:48
YOlandaM
Ook wij hebben een rekening? van Office Expert, ongelooflijk dat dit zomaar mag.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum