Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 jan 2012 08:49

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter? 
Auteur Bericht

Bericht Producent vaccin baarmoederhalskanker oplichter? - 18 maart 2010 19:15
Er is al veel gezegd en geschreven over het vaccineren tegen het HPV virus en daarmee indirect tegen baarmoederhalskanker. Nu weer in het nieuws dat de producenten (oa. Glaxosmithkline) van de vaccins tegen het HPV virus en daarmee indirect tegen baarmoederhalskanker heel bewust artsen hebben bewerkt om juist hun vaccin voor te schrijven. Terwijl er grote vraagtekens zijn bij het toedienen van een vaccinatie in relatie tot de effecten op langere termijn bij jonge meisjes, zeker in vergelijking met een uitstrijkje enz. En dan beweert de farmaceut nu nog, terwijl ze twee jaar hebben geprobeerd het rapport geheim te houden, dat ze zich niet bewust waren van het overtreden van regels. Wat een oplichters niet?

http://www.trouw.nl/nieuws/zorg/article ... fout_.html

Lees hier nog meer berichten:

http://news.google.nl/news/more?q=garda ... 8QqgIoADAA

Kees Braam

Laatst bijgewerkt door Kees Braam op 23 apr 2010 06:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 07:11
Blijkbaar is zelfs het RIVM onderdeel van de oplichterij gezien de positieve berichten over nieuwe ronde van vaccineren tegen baarmoederhalskanker in alle media afgelopen dagen. Jammer want er zijn echt hele grote vraagtekens te zetten bij de waarde en effectiviteit van vaccineren tegen het HPV virus en indirect tegen baarmoederhalskanker. Bovendien zijn er goedkopere en veiligere manieren om het HPV virus te bestrijden c.q. te voorkomen.

Hier twee artikelen, ik mag geen link maken naar onze site maar dit zijn toch veelbetekenende studies:

Coriolus Versicolor bestrijdt succesvol HPV virus bij patienten met baarmoederhalstumoren en reduceert grootte tumoren en graad van kwaadaardigheid. Na 1 jaar was 91% van het HPV virus verdwenen in suppletiegroep. Aldus gerandomiseerde studie bij patienten met HPV virus en beginnende baarmoederhalskanker.

Groene thee, gebruikt in vorm van capsules (polyphenon E and EGCG), werkt hoog significant beschermend en genezend tegen voorstadia van baarmoederhalskanker bij vrouwen die al geinfecteerd zijn met HPV virus.

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 09:41
Het HPV-vaccin voorkomt dat baarmoederhalskanker ontstaat.

Jij hebt het over situaties waarin men al kanker heeft.

Ik maak voorts ernstig bezwaar tegen je bewering dat groene thee kanker kan voorkomen of genezen, want hiervoor is nog geen enkel overtuigend bewijs geleverd.

Het is helemaal niet nodig om te linken naar je site, je kunt gewoon de directe links geven naar de betreffende onderzoeken! Aan dit soort niet-onderbouwde beweringen heeft niemand iets. Het kan mensen op het verkeerde been zetten en grote schade toebrengen, als ze op grond van dit soort beweringen menen dat ze groene thee kunnen gebruiken om hun kanker te genezen.

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 09:51
Perdita schreef:
Het HPV-vaccin voorkomt dat baarmoederhalskanker ontstaat.

En dit is dus niet waar. Het wil niet zeggen dat je gevaccineerd bent, je geen bmh kanker krijgt. Wel wordt de kans verkleint. Er zijn geloof ik 2 stammen HPV die 70% van de gevallen van baarmoederhalskanker veroorzaken. Hiervoor wordt gevaccineerd. Dit is wel een beetje klok/klepel verhaal. Het bevolkingsonderzoek BMHK blijft echter noodzakelijk.

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 10:08
@perdita
Citaat:
Ik maak voorts ernstig bezwaar tegen je bewering dat groene thee kanker kan voorkomen of genezen, want hiervoor is nog geen enkel overtuigend bewijs geleverd.

Ik beweer niet dat groene thee kanker kan genezen. In een studie is aangetoond dat groene thee capsules het HPV virus onschadelijk kan maken en daarmee baarmoederhalskanker kan voorkomen.

23 januari 2006: Bron: Eur J Cancer Prev. 2003 Oct;12(5):383-90.

Groene thee, gebruikt in vorm van capsules (polyphenon E and EGCG), werkt hoog significant beschermend en genezend tegen voorstadia van baarmoederhalskanker bij vrouwen die al geinfecteerd zijn met HPV virus. Dit blijkt uit een gerandomiseerde studie ......................enz..

En stop met mij persoonlijk aan te vallen. Dit is het onderwerp Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter?

Dus geen off topic reacties en persoonlijke aanvallen.

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 11:50
je kunt je haast tegen elke ziekte inenten maar dat wil niet zeggen dat het helpt.
heb zelf baarmoederhalskanker gehad maar nadat alles verwijderd is heb ik nergens geen last meer van ik ben genezen.
tegenwoordig is het een hipe aan het worden,inenting tegen dit of dat.
volgens mij wil den haag voorkomen dat de medische kosten de spuitgaten uitlopen, de nederlander doen geloven dat je via een inenting niets meer kunt krijgen.
ieder mens heeft kankercellen, bij de een komen ze tot uiting en bij de ander niet.
er is ook een zegswijze.........LAAT JE NIET BANGMAKEN anders heb je geen leven meer.
:wink:

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 12:03
Ik weet ook niet wat ik van dit vaccin moet vinden. Veel vaccins bijv dktp bestaan al zo lang dat zowel op korte als op lange termijn de werkingen bekend zijn. Dit is een nieuw vaccin waarvan ze niet weten wat het op langere termijn doet. Ik moet dan gelijk denken aan des. Daarvan zeiden ze ook dat het geen kwaad kon en jaren later bleek dat veel dochters geen kinderen konderen krijgen omdat hun moeder dat middel gebruikt hadden.

Ik vind wel dat we momneteel bang gemaakt worden en vraag me ook af of het terecht is. Kijk eens naar de Mex.griep. Wat een hype was dat, maar over eenveel schadelijker qkoorts hoor je weinig.

Ben blij dat ik nog geen beslissing hoef te nemen over het vaccin...

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 16:57
Des was geen vaccin. De vergelijking tussen Des en een vaccin gaat volkomen mank.

Het bijkt dat een virus de oorzaak is van baarmoederhalskanker. Dit vaccin werkt precies zo als andere vaccins tegen virussen. Die zijn niet schadelijk gebleken. Waarom zou dit dan ineens wel schadelijk zijn?

Profiel

Bericht Re: Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 16:59
Kees Braam schreef:
@perdita
Citaat:

Ik beweer niet dat groene thee kanker kan genezen. In een studie is aangetoond dat groene thee capsules het HPV virus onschadelijk kan maken en daarmee baarmoederhalskanker kan voorkomen.

23 januari 2006: Bron: Eur J Cancer Prev. 2003 Oct;12(5):383-90.

Groene thee, gebruikt in vorm van capsules (polyphenon E and EGCG), werkt hoog significant beschermend en genezend tegen voorstadia van baarmoederhalskanker bij vrouwen die al geinfecteerd zijn met HPV virus. Dit blijkt uit een gerandomiseerde studie ......................enz..

En stop met mij persoonlijk aan te vallen. Dit is het onderwerp Procucent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter?

Dus geen off topic reacties en persoonlijke aanvallen.

Jij gaat off topic door te beginnen over groene thee die kanker zou kunnen genezen. Ik reageer daar gewoon op.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 19:51
@perdfita zegt
Citaat:
Het blijkt dat een virus de oorzaak is van baarmoederhalskanker

Volgens mij is het virus mede oorzaak van het ontstaan van baarmoederhalskanker. De vaccinatie werkt tegen bepaalde vormen van het virus en niet tegen allemaal. Bovendien zijn de kosten dermate hoog afgezet tegen het rendement dat dit ook een reden zou kunnen zijn hier voorzichtig mee te zijn. Bovendien heeft geen enkele studie aangetoond dat het virus op langere termijn geen neveneffecten zou geven noch dat het ook effectief zou zijn op langere termijn. Zelfs de woordvoerder (dr. Harper) van de producent van het vaccin heeft dit enkele malen gezegd in toonaangevende medische tijdschriften. Bovendien blijkt dus Glaxosmith tegen alle regels in artsen te hebben bewerkt en met kadootjes gepaaid om dit vaccin voor te schrijven. Zoals het RIVM nu ook een kadobon geeft van € 10,--. Het moet en zal er blijkbaar doorgedrukt worden. Van eigen vrije keuze voor meisjes van 12, 13, 14 jaar, blijft weinig meer over met zo'n campagne. Terwijl reclame maken voor medicijnen streng veboden is. Hiermee gaat het RIVM en de producent van het vaccin dus ver over een toelaatbare grens heen.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 21:09
Kees Braam zegt:
Citaat:
Zoals het RIVM nu ook een kadobon geeft van € 10,--. Het moet en zal er blijkbaar doorgedrukt worden.

Het gaat hier om en over een studie/kankeronderzoek waarvoor ong. 2000 meisjes uitgenodigd worden die al gevaccineerd zijn en bij alle onderzoeken van het RIVM wordt standaard een cadeaubon van €10,- gegeven.

http://nos.nl/artikel/147141-kritiek-op ... -rivm.html

Kritiek op kankeronderzoek RIVM
Update: maandag 29 mrt 2010, 16:16

De Tweede Kamer wil opheldering van minister Klink over een RIVM-onderzoek naar baarmoederhalskanker. Meisjes van 15 tot 17 jaar wordt gevraagd online een vragenlijst over hun seksleven in te vullen en een uitstrijkje naar het RIVM op te sturen.

CDA, PvdA en ChristenUnie maken zich zorgen over de privacy van de meisjes als dna uit het uitstrijkje 15 jaar wordt bewaard. CDA en ChristenUnie zijn verder niet gelukkig met de cadeaubon van 10 euro die de deelnemers krijgen.

Het RIVM zegt dat alleen wordt gekeken naar het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt (HPV) en niet naar het dna.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 30 maart 2010 21:28
Dat producenten van dit vaccin mogelijk reclameregels overtreden hebben staat los van het wel of niet afdoende werkzaam zijn van dit product.

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=16739
Citaat:
Wat betreft de veiligheid van het HPV-vaccin wil KWF Kankerbestrijding graag benadrukken dat elk medicijn aan strikte veiligheidseisen moet voldoen voordat het toegelaten wordt op de Nederlandse markt. Uiteraard is het belangrijk om daar toezicht op te blijven houden.

Bij ieder medicijn bestaat een risico op bijwerkingen, deze worden in de bijsluiter benoemd. Bij het HPV-vaccin kunnen op korte termijn bijwerkingen optreden zoals een rode huid, jeuk en koorts. De onderzoeken naar bijwerkingen op lange termijn lopen ongeveer 6,5 jaar. Daaruit blijkt niet dat er bijwerkingen zijn op langere termijn. De bijwerkingen zijn in een klein-schalig onderzoek onderzocht bij twaalfjarige meisjes.

Op http://www.prikenbescherm.eu/ is meer informatie over onder andere bijwerkingen te vinden. Ook heeft het RIVM een gratis telefoonnummer voor alle vragen over het HPV-vaccin 0800-3018051.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 02 apr 2010 12:42
Des was geen vaccin maar de medische wereld zei wel dat het veilig was....

Ze denken dat het een virus is.....maar verder weten ze niks 100%zeker.
Fijn nu iets inspuiten in de hoop dat het op lange termijn geen nadelige gevolgen heeft. Ze weten voor mijn gevoel te weinig over dit vaccin.
Zoals mijn huisarts zegt het is snel ontwikkeld en de uitwerking ervan is niet geheel duidelijk.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 02 apr 2010 18:59
"Ze" denken niet dat het een virus is, ze weten dat het een virus is. De ontdekker van het virus en de rol die het speelt bij het ontstaan van baarmoederhalskanker heeft voor zijn ontdekkingen dan ook de Nobelprijs gekregen. http://en.wikipedia.org/wiki/Harald_zur_Hausen

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 02 apr 2010 19:33
Ik vind niet dat DES en vaccinaties vergelijkbaar zijn. Ik denk eerder dat je de vaccinatie moet vergelijken met andere vaccinaties in eigen land. Ik vind het jammer dat er bonnen voor gegeven moeten worden, om de opkomst te verhogen, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar te zeggen dat zij dit doen om geld aan te verdienen ipv om de volksgezondheid te beschermen. Het enige nadeel dat ik aan deze vaccinatie vind, is het feit dat mensen mogelijk nu niet voor uitstrijkjes kopen opdagen; terwijl er een aantal soorten virussen zijn waartegen het vaccin nog niet beschermd. Doch blijft voorkomen beter dan genezen.

Om het bedrijf hier van oplichting te betuchten is mijns inziens laster. Het uitrijkje en het vaccin beogen wezelijk verschillende doelen. Het zou oplichting zijn als het vaccin niet doet wat het beloofd; het HPV virus bestrijden, daarmee chronische infectie te voorkomen.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 03 apr 2010 10:27
Des en eenvaccinatie zijn ook niet het zelfde, maar waar het om gaat is dat de medische wereld iets roept waarvan op lange termijn de resultaten niet van bekend zijn. Daar gaat het om.
Ze weten dat het een virus maar ze weten ook dat het niet 1 soort virus is. ER zijn meer factoren die meespelen bij het "ontstaan" van bmhals kanker.
Ze weten niet alles, dat bedoel ik.

Iets bestrijden waarvan je niet weet wat het precies is vind ik gevaarlijk, want je hebt het wle over een mens. Je spuit daar een vaccin in waarvan je niet weet wat voor een schade je later aanricht.
Ook is het geen garantie dat je geen bmhalskanker krijgt. Het bestrijd 1 van de factoren die het veroorzaken maar niet 1 virus maakt bmhalskanker.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 03 apr 2010 13:31
Alsof ze nog niet genoeg verdienen aan de vaccinaties bij jonge meisjes moeten nu ook jongens en mannen die sex hebben met andere mannen/joingens eraan geloven als preventie van wratten enz. als de FDA accoord gaat. Hoewel heel nadrukkelijk zelfs woordvoerdster dr. Harper van Merck zelf stelt dat er meer jaren nodig zijn om het werkelijke effect aan te tonen. Ook voor het effect bij meisjes. Resultaten uit geen enkele placebo gecontroleerde studie zijn al bekend. Meestal toch de maat voor dit soort studies want krijg je nu later wel of geen baarmoederhalskanker als je bent gevaccineerd. En is er niet op een andere wel bewezen manier vroegtijdig aan te tonen dat er baarmoederhalskanker ontstaat? Jazeker met een uitstrijkje. Of zoals al eerder hier opgemerkt als je besmet bent met het HPV virus kun je dat virus ook op andere manieren bestrijden. Bv. met groene thee.

Een stukje uit een artikel in Medscape: A longer placebo-controlled study would have been helpful in more definitively answering an important question about the efficacy of Gardasil in MSM, suggested a prominent HPV expert not involved in the study.

The findings from protocol 020 do not robustly prove the vaccine's efficacy against precancerous anal lesions (high-grade lesions caused by HPV 16 and 18), said Diane M. Harper, MD, professor of medicine in the Departments of Community and Family Medicine, Obstetrics/Gynecology, and Informatic Medicine and Personalized Health at the University of Missouri-Kansas City School of Medicine in Kansas City, in an email to Medscape Oncology. Dr. Harper has been involved in clinical trials with HPV vaccines in women, and has been vocal in discussing the place of such vaccines in preventing cervical cancer.

"The study would have to continue for a couple more years before the placebo arm accumulates enough cases to be able to tell if there is truly any prevention of cancer precursors, and hence cancer, in this group," Dr. Harper told Medscape Oncology.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 03 apr 2010 22:01
Voordat het het op de markt kwam, is Gardasil is getest op meer dan 20.000 vrouwen in fase-3 trials. Daaruit bleek dat het vaccin hoog scoort op veiligheid en effectiviteit.

In de afgelopen jaren zijn meer dan 30 miljoen vaccins geïnjecteerd en daarbij hebben zich geen noemenswaardige problemen voorgedaan. Zie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17544766
http://tinyurl.com/yjknrnm

Het virus is overigens verantwoordelijk voor meer vormen van kanker dan alleen baarmoederhalskanker. Voor die vormen van kanker is echter geen uitstrijkje beschikbaar en in deze gevallen heeft het virus dus alle gelegenheid om kanker te veroorzaken.

In tegenstelling tot wat Kees Braam beweert, is de genezende dan wel preventieve werking van groene thee en baarmoederhalskanker nog lang niet bewezen. Om over de andere vormen van kanker die door het virus veroorzaakt kunnen worden, nog maar te zwijgen.

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 03 apr 2010 22:55
Kees Braam op zijn site:
Citaat:
Vaccin tegen baarmoederhalskanker werkt ook effectief tegen HPV virus en indirect tegen baarmoederhalskanker in gerandomiseerde dubbelblinde studies bij zowel jonge vrouwen van 15 tot 25 jaar als bij vrouwen tussen de 24 en 45 jaar. Artikel update 12 juni 2009
12 juni 2009: Bron: The Lancet, Volume 373, Issue 9679, Pages 1949 - 1957, 6 June 2009

Na alle commotie rondom de vaccinatie tegen het HPV virus bij jonge meisjes, zie o.a. artikelen onder Vaccinatieprogramma mislukt ook op deze pagina, is in the Lancet van juni 2009 een nieuwe gerandomiseerde fase III studie gepubliceerd die bewijst dat vaccinatie van vrouwen tussen de 24 en 45 jaar toch ook beschermd worden door een vaccinatie tegen bepaalde vormen van het HPV virus en daarmee indirect tegen baarmoederhalskanker.

RESULTATEN: 1910 vrouwen ontvingen ten minste 1 vaccinatie en 1907 vrouwen ten minste 1 placebo. In de per-protocol populatie, was het effect volgens het eerste vastgestelde eindpunt (ziekte of infectie gerelateerd aan HPV 6, 11, 16, en 18) 90·5% (95% CI 73·7—97·5, vier van de 1615 gevallen in de vaccinatie groep versus 41 uit 1607 in de placebo groep) en 83·1% (50·6—95·8, 4 uit 1601 gevallen versus 23 uit 1579 gevallen) volgens het tweede vastgestelde eindpunt (ziekte of infectie gerelateerd aan HPV 16 en 18 alleen). In de intentie-tot-behandelen populatie was het effect volgens het eerste eindpunt 30·9% (95% CI 11·1—46·5, 108/1886 gevallen vs 154/1883 gevallen) aen het effect volgens tweede eindpunt was 22·6% (−2·9 to 41·9, 90/1886 gevallen vs 115/1883 gevallen), omdat infectie en ziekte aanwezig waren al tijdens de start. We stelden geen vaccinatie gerelateerde ernstige bijwerkingen vast.

Eerlijk gezegd heb ik te weinig medische kennis om hierover een oordeel te vormen maar ongetwijfeld zal uw arts hiermee wel uit de voeten kunnen. Wat er niet bij staat is na hoeveel tijd de test is gedaan maar het verschil tussen placebogroep en vaccinatiegroep was signiicant in het voordeel van de vaccinatiegroep. En zelfs bij vrouwen die al het HPV virus hadden of al eerste symptomen van baarmoederhalskanker hadden bij de start van de vaccinatie bleek nog een beschermend effect door het vaccin. Of iedereen nu maar gevaccineerd moet worden is uiteraard een ander verhaal. Daarover morgen een groot verklarend artikel over risico's en werkeljke bescherming en kostenplaatje van algehele vaccinatie tegen het HPV virus c.q. baarmoderhalskanker.. Hier het abstract zoals dat in The Lancet is gepubliceerd.. Onder dit abstract staat het abstract van de fase III studie uit 2004 die bewijst dat vaccinatie bij jonge meisjes en vrouwen, leeftijd 15 tot 25 jaar, effectief is en welke aan de basis lag van het vaccinatieprogramma waarop zoveel kritiek is gekomen.

Kees Braam:Zoals de wind waait, waait mijn jasje?
Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik te weinig medische kennis om hierover een oordeel te vormen

Nu weet Kees Braam er opeens alles van?
The Lancet: intussen óók oplichters of wat?

Profiel

Bericht Re: Producent vaccin baarmoederhalskanker (Gardasil) oplichter? - 04 apr 2010 08:14
@Wilmamazone zegt o.a.:
Citaat:
Nu weet Kees braam er ineens alles van?

Nee Wilma. Ik weet er niet alles van maar zoals over alles op onze website probeer ik de relevante informatie op de site te zetten. Negatieve en positieve publiciteit. Wij geven informatie maar de mensen kunnen zelf dan een oordeel vormen en keuzes maken. Er staan veel meer artikelen op onze site over het effect en bestrijden van het HPV virus en vaccinatie in relatie tot vormen van kanker daaraan gerelateerd. Maar als zelfs de woordvoerster van Mercx verschillende malen opmerkt dat er nog weinig gezegd kan worden over effectiviteit en bijwerkingen op langere termijn dan neem ik dat wel serieus. Dat jij altijd selectief selecteert , ook nu weer, neem ik je kwalijk.

Als je de resultaten goed bekijkt uit de studie die The Lancet publiceerde dan gaat het over de bijwerkingen behorend bij het vaccineren zelf en op kortere termijn We recorded no vaccine-related serious adverse events. en niet over de bijwerkingen op langere termijn
Bovendien blijkt het effect tussen placebogroep en behandelgroep helemaal niet zo erg groot te zijn en is de vaccinatie absoluut niet 100% effectief. En er deden zich relatief weinig gevallen van baarmoederhalskanker voor bij de deelnemende vrouwen, zowel in de placebogroep als in de behandelgroep. Maar nog belangrijker er wordt niet vermeld hoe lang die studie heeft gelopen. 5 jaar? 10 jaar? Het zal duidelijk zijn dat vaccinatie geldt voor nog langere termijn en dr. Harper stelt terecht denk ik dat de toekomst uit zal wijzen of deze vorm van vaccineren effectief is en zonder gevaar.

Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende